Selasa, 10 November 2015

Teknik Asli untuk Meningkatkan Ingatan Anda

Teknik Asli untuk Meningkatkan Ingatan Anda

Orang mempunyai banyak persepsi mengenai meningkatkan ingatan. Tiap-tiap orang yang hidup di bawah pemerhatian sendiri untuk meningkatkan ingatan. Terdapat banyak kerja-kerja mental keluar untuk meningkatkan memori. Tiada perlawanan ubat semula jadi di bumi. Tiada senaman dan bersenam dapat menandingi tahap nutrien. Di sini diberikan beberapa ubat semula jadi dalam artikel ini untuk orang-orang yang benar-benar mahu meningkatkan kenangan mereka.

Terdapat beberapa makanan tambahan untuk pelajar baru program peningkatan memori. Ini adalah Vitamin E, Vitamin B-6, Niacin dan Thiamine. Adalah lebih baik jika kita menghuraikan setiap satu secara berasingan.

Thiamine

Tambahan ini adalah sebatian Vitamin B. Thiamine adalah makanan tambahan yang sangat penting untuk badan anda kekurangan yang boleh membawa ke arah masalah neurologi. Aspek negatif thiamine adalah bahawa ia benar-benar dijumpai dalam jumlah yang lebih kecil dalam makanan. Malah, hampir setiap makanan mengandungi Thiamine, tetapi jumlah yang biasanya kurang. Oleh itu, cara untuk mendapatkan thiamine dalam badan anda adalah tom mengambil jumlah yang baik daripada makanan tambahan.

Vitamin E

Salah satu antioksidan yang larut lemak adalah Vitamin E. Vitamin sedang terdapat dalam banyak makanan, buah-buahan dan sayur-sayuran. Ini adalah bayam, makanan gandum, badam, susu, kacang, telur, asparagus dan alpukat. Tetapi Vitamin E juga mempunyai masalah yang sama seperti Thiamine. Ia juga ditemui dalam makanan yang kurang dan makanan. Tetapi, ini semua makanan tambahan adalah sangat perlu untuk keperluan badan anda.

Niacin

Tambahan ini adalah larut air dan juga dikenali sebagai B3 vitamin. Tambahan ini juga akan digunakan untuk hormon steroid dan memperbaiki DNA. Terdapat makanan haiwan banyak di mana niasin yang telah dijumpai. Buah-buahan, sayur-sayuran, kulat dan banyak biji juga mengandungi niasin. Tetapi, orang-orang yang perlu mengambil niasin untuk meningkatkan memori tidak boleh bergantung kepada program diet dan makanan yang terhad.

Vitamin B6

Vitamin larut air adalah Vitamin B6. Vitamin ini adalah bahagian B kompleks. Bantuan untuk metabolisme anda telah disediakan oleh Vitamin ini. Memori anda boleh dipengaruhi secara positif dengan Vitamin ini. Oleh itu, semua masalah ingatan anda boleh diubati dengan vitamin ini. Jika anda menggunakannya secara teratur, kebarangkalian untuk mengurangkan metabolisme dari tubuh anda akan meningkat. Ini makanan dan makanan termasuk sayur-sayuran, buah-buahan terutama pisang, kacang, daging dan banyak lagi. Membuat diet yang betul dengan makanan tambahan ini.

Ambil semua suplemen ini dan tidak lama lagi anda akan melihat peningkatan dalam ingatan anda. Tiada memori helah lain adalah serasi untuk ubat-ubatan ini semula jadi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar