Selasa, 10 November 2015

Chiropractic Care Semasa Mengandung?

Chiropractic Care Semasa Mengandung?

Berita yang indah! Anda telah mendapat bayi yang dalam perjalanan! Anda mungkin baru sahaja mengesahkan ia, atau mungkin anda semakin dekat dengan hari besar. Oleh itu, anda mungkin menjadi berubah dari segi fizikal, dan mengalami rasa ketidakselesaan. Sakit belakang yang rendah adalah salah satu kesusahan yang menimpa yang paling biasa dialami semasa kehamilan. Lebih daripada 50% daripada wanita mengandung melalui tempoh sakit belakang yang rendah pada satu ketika. Terdapat dua sebab utama: perubahan hormon dan perubahan pusat anda graviti.

Ia boleh datang sebagai satu kejutan kepada wanita yang mereka rasa sakit belakang pada awal kehamilan mereka. Progesteron, hormon yang dihasilkan pada peringkat awal kehamilan, adalah perubahan kimia pertama bertanggungjawab untuk sakit belakang yang rendah ini. Walaupun hormon ini adalah perlu untuk implantasi embrio berjaya dan matang, ia juga melembutkan ligamen dan cakera di belakang anda. Sokongan yang diberikan kepada bahagian atas badan anda dengan ketara terhad hasilnya, yang berpotensi membawa kepada kekejangan otot dan kekejangan di bahagian bawah belakang anda.

The relaxin hormon semakin dihasilkan dalam badan anda sebagai kehamilan anda. Hormon ini memainkan peranan yang amat penting semasa buruh dan penghantaran; seperti namanya, relaxin melegakan sendi di pelvis anda untuk membenarkan bilik bayi untuk melalui saluran kelahiran. Sebaliknya, ia boleh menyebabkan sendi lain di dalam badan anda untuk bergerak yang luar biasa, yang membawa kepada keradangan dan kesakitan.

Beberapa perubahan disebabkan oleh janin anda yang semakin meningkat yang boleh membawa kepada sakit belakang yang rendah. Janin anda yang semakin meningkat dan mengembangkan permintaan rahim bahawa otot abdomen anda meregangkan baik di luar kapasiti normal mereka untuk menampung pertumbuhan tambahan. Dalam keadaan ini, kerana otot abdomen anda tidak lagi mampu untuk menyokong postur badan yang betul, berat tambahan daripada batang tubuh anda dipindahkan dari batang tubuh anda yang lebih rendah anda kembali.

Kehamilan anda secara dramatik boleh menukar pusat anda graviti. Sepanjang kehamilan purata, seorang wanita biasa keuntungan pound 7-8 "bayi," pound 1-2 plasenta, 2 paun cecair amnion, dan 2 paun tisu rahim! Ini berat tambahan beralih pusat graviti ke hadapan badan, meletakkan tekanan tambahan di belakang yang lebih rendah.

Walau bagaimanapun sakit belakang bersama mungkin kelihatan semasa hamil, ia mesti diberi perhatian serius. Beri perhatian kepada apa-apa sakit belakang yang rendah anda mungkin ada, dan bercakap dengan pembekal penjagaan kesihatan anda mengenainya. Ini boleh membantu untuk mengelakkan kemungkinan mengabaikan keadaan yang mendasari, seperti kecederaan dari kemalangan. Satu kemungkinan jika anda mengalami, sakit belakang yang rendah membosankan yang datang dan pergi pada jangka masa yang berirama adalah bahawa anda berada di dalam tenaga kerja. Ini "buruh kembali," mana pengalaman ramai wanita, hanya buruh dirasai terutamanya di belakang. Sakit belakang yang teruk dan demam mungkin menunjukkan jangkitan, walaupun anda masih mungkin mempunyai jangkitan tanpa demam.

Ada beberapa langkah yang boleh diambil untuk mencegah dan menguruskan kesakitan belakang yang rendah semasa hamil:

* Tilts pelvik dan latihan lain yang memberi tumpuan kepada regangan.
* Mengekalkan amalan postur yang baik: berdiri tegak, dengan mengambil bahu anda ke bawah dan belakang, dan lencong punggung di bawah.
* Elakkan diri untuk terbentang lanjutan. Jika ia tidak dapat dielakkan, anda boleh mengurangkan beberapa tekanan dengan meletakkan satu makanan pada objek kecil, seperti langkah najis yang rendah.
* Anda boleh cuba meletakkan bantal kecil di belakang belakang anda apabila duduk.
* Jangan tergoda untuk memakai kasut tumit tinggi. Kasut rata dengan sokongan gerbang yang baik akan menjadi jauh lebih sihat untuk belakang anda.
* Cuba untuk memakai seluar bersalin dengan band elastik yang luas dipakai di bawah perut untuk sokongan tambahan.
* Semak dengan bersalin dan penjagaan kesihatan kedai-kedai untuk tali pinggang bersalin, atau ikat pinggang yang direka bentuk khas untuk wanita mengandung. Sering kali ini adalah dilindungi oleh insurans jika ditetapkan oleh pembekal penjagaan kesihatan anda, supaya bertanya kepada syarikat insurans anda jika ini adalah kes itu.
* Apabila tidur, letakkan bantal di antara kaki dan tidur anda di sebelah anda. Cuba untuk tidur di atas yang baik, tilam firma yang menyokong belakang anda.
A bantal bersalin, yang hanya bantal direka untuk digunakan oleh wanita hamil, boleh mengambil beberapa tekanan dari belakang anda.
* Jangan sekali-kali mengangkat dengan belakang anda. Apabila anda perlu untuk mengangkat sesuatu - mengelakkan barang-barang berat sama sekali - menggunakan kaki anda.
* Ambil beban besar dalam ketulan yang lebih kecil, dan bukan semua sekali gus.
* Stay dalam bentuk fizikal yang baik (dengan kebenaran doktor anda, cuba berjalan atau berenang).
* Lihat jika rakan kongsi atau rakan anda akan membantu anda dengan urutan belakang. Minta mereka perlahan-lahan menggosok atau menguli tempat sakit, atau anda mungkin mencuba daripada seseorang dilatih untuk mengurut wanita mengandung.
* Terdapat beberapa cara yang baik untuk melegakan belakang anda dengan memampatkan panas, juga, seperti satu set pad pemanas kepadanya titik paling lembut, mandi dengan selesa panas, atau merendahkan diri di bilik mandi supaya aliran air suam membuat hubungan dengan belakang yang lebih rendah.
* Anda boleh menjadi salah satu ramai wanita yang mendapat manfaat daripada rawatan kiropraktik, yang dianggap selamat. Semak dengan doktor anda terlebih dahulu.
* Acupuncture mungkin menjadi pilihan yang baik untuk anda, tetapi sekali lagi pastikan untuk mendapatkan kebenaran daripada pembekal penjagaan kesihatan anda.
* Ubat tahan sakit yang bahan aktif adalah acetaminophen, termasuk Tylenol, adalah selamat untuk digunakan oleh wanita hamil.

Sudah tentu, sama ada anda mendapatkan sokongan daripada chiropractor, "penawar ajaib" malangnya tidak wujud. Keputusan anda sama ada atau tidak untuk hidup tanpa rasa sakit adalah komitmen jangka panjang, satu peribadi kepada anda sebagai anda mendapatkan rawatan. Tukar mungkin tidak berlaku serta-merta, dan mungkin sebenarnya mengambil masa beberapa minggu untuk melihat, disebabkan oleh hakikat bahawa sakit belakang banyak yang disebabkan oleh ketegangan terang-terangan atau kecederaan. Atas sebab itu, ia adalah penting untuk bersabar.

Semasa mengandung, pastikan anda memberi perhatian yang sangat dekat dengan badan anda kerana ia berubah, dan mencatat butiran kerana mereka datang. Pastikan berhati-hati, walaupun dengan perkara-perkara yang anda telah membiarkan slaid jika anda tidak perlu berfikir tentang bayi anda, juga. Anda mungkin akan terkejut dengan jumlah perubahan fizikal anda mengalami kehamilan, walaupun pergunungan membaca anda telah dilakukan. Ini perkara biasa. Sentiasa berwaspada, mengambil sakit belakang yang rendah serius, dan menikmati pengalaman yang unik yang ibu mengandung!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar