Selasa, 10 November 2015

Pertalian Antara Ekzema Wabak dan Makanan Alahan

Pertalian Antara Ekzema Wabak dan Makanan Alahan

Punca-punca sebenar ekzema biasanya sukar untuk diketahui. Ia bergantung kepada kes individu setiap pesakit itu dan ia mungkin boleh disebabkan oleh pelbagai faktor. Dalam senarai sebab-sebab yang biasa anda pasti boleh mencari toleransi terhadap makanan tertentu.

Selain ekzema, alahan makanan juga boleh ditunjukkan dalam cara-cara lain, seperti masalah penghadaman makanan, atau bengkak pada muka, tangan atau lidah. Rasa sakit dan kurang serius juga boleh menjadi sangat umum.

Sebab utama alahan makanan adalah penggunaan yang kerap makanan yang sama. Anda akan mencari hanya di bawah 200,000 buah-buahan yang boleh dimakan lazat yang berbeza atau sayur-sayuran di Bumi. Tetapi masih, majoriti keluarga hari ini mempunyai kecenderungan untuk menggunakan kurang daripada lima belas jenis buah-buahan dan sayur-sayuran. Percaya atau tidak, pengguna biasa makan yang tepat sama lima belas jenis makanan setiap hari. Jadi apa tabiat makan yang tidak sihat ini dilakukan adalah predisposing anda untuk mempunyai yang tidak seimbang sistem kereaktifan imun kepada makanan yang tepat yang anda kerap makan. Dan sebagainya nilai pemakanan seseorang mendapat daripada semua makanan ini adalah minimum.

Satu lagi sebab untuk alahan makanan memakan terlalu banyak makanan yang mengandungi bahan pengawet dan bahan tambahan tiruan. Kepelbagaian dan jumlah bahan pengawet dan bahan tambahan tiruan termasuk dalam makanan segera dan makanan dalam tin atau bersedia dibuat secara berterusan berkembang. Bahan-bahan ini meningkatkan peluang keseluruhan yang mekanisme pertahanan badan anda akan bertindak balas terhadap mereka lambat laun. Majoriti bahan kimia ini didapati dalam makanan yang biasanya tin atau diproses daripada kacang panggang kepada beberapa jenis produk roti, dan supaya mengurangkan penggunaan barang-barang ini adalah sangat penting.

Salah satu sebab lagi untuk alahan makanan adalah makan makanan anda terlalu cepat supaya ia memasuki sistem penghadaman anda hanya sederhana dikunyah. Enzim pencernaan anda dan asid perut tidak dapat memecahkan makanan sebahagiannya dikunyah berkesan jadi kebanyakan ia akan hanya diserap oleh lapisan saluran pencernaan, yang seterusnya akan menyebabkan tindak balas pertahanan sistem imun. Jika ini berlaku dengan kerap, ia mungkin mengakibatkan pembangunan alahan makanan dan ekzema.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar