Selasa, 10 November 2015

Semacam tumbuhan Black - Penyembuhan The Sifat Of The Herb Terbongkar (Bahagian 2)

Semacam tumbuhan Black - Penyembuhan The Sifat Of The Herb Terbongkar (Bahagian 2)

Artikel ini berkaitan dengan sifat-sifat penyembuhan semacam tumbuhan hitam. Di samping itu, ia menerangkan garis panduan yang berguna tentang bagaimana untuk mengumpul dan mengeringkan herba.

Kilang itu boleh didapati di kawasan berkayu, sampah, di tepi jalan dan dekat ruangan bawah tanah rumah lama. Herba ini boleh ditanam, juga.

Anda perlu mengumpul daun herba. Daun ini dikutip dari pokok bunga beberapa kali dalam tumbuh-tumbuhan herba dalam cuaca kering dan cerah dari Julai hingga September. Tangan memilih bersih, daun tidak rosak dengan tangkai bunga. Menyebarkan mereka dalam satu lapisan dan keringkan herba pada suhu bilik atau dalam pengeringan kamera pada suhu antara 55 dan 60 darjah Celsius untuk mengekalkan bahan aktif. Kadang-kadang puncak herba ini digunakan untuk tujuan perubatan, juga. Anda perlu mengumpul puncak semasa masak buah-buahan.

Apabila berurusan dengan semacam tumbuhan, anda perlu berhati-hati - anda tidak perlu menyentuh mata dan muka dengan tangan anda. Selepas hubungan dengan herba, anda harus mencuci tangan dengan sabun dan air sehingga bersih. Kanak-kanak tidak harus mengumpulkan herba.

Daun yang digunakan untuk membuat minyak semacam tumbuhan hitam, yang dimaksudkan untuk kegunaan luaran. Anda perlu gosok kawasan yang menyakitkan untuk melegakan sakit sakit saraf dan reumatik.
Daun salai dalam rokok anti-asma.
Terdapat pelbagai ubat tujuan orang menggunakan herba. Semacam tumbuhan terutamanya digunakan sebagai anodyne dan ubat anti-kekejangan. Di samping itu, ubat-ubatan yang diperbuat daripada herba ini digunakan untuk berurusan dengan batuk, insomnia, serangan penyakit saraf, sakit kepala, gangguan penglihatan, senggugut, libido yang berlebihan di kalangan wanita dan fotofobia. Walau bagaimanapun, penggunaan herba ini telah dikurangkan dengan ketara sejak beberapa tahun yang lalu.
Herba ini kerap digunakan selain daripada ekstrak diperbuat daripada belladonna atau nightshade maut.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar