Selasa, 10 November 2015

Bagaimana Merawat hidung berair

Bagaimana Merawat hidung berair

Saya belajar lama dahulu untuk menjaga sebungkus tisu dalam beg tangan saya pada setiap masa. Kebanyakannya, ini adalah untuk saya, kerana saya kelihatan alah kepada negeri California. Apabila anak-anak masih kecil, ia juga berada di sana untuk mereka. Anak-anak tidak selalu keberatan hidung drippy tetapi kita ibu bapa pasti lakukan.

Ubat-ubatan ke kaunter boleh melakukan keajaiban untuk masalah ini, dan bagi kebanyakan mereka adalah ideal. Walau bagaimanapun, kanak-kanak kecil dan orang yang mempunyai tekanan darah tinggi sering diberitahu untuk tidak menggunakannya. Kebanyakan masa, orang-orang kita dengan masalah ini cenderung untuk menderita secara senyap yang mungkin. Syukurlah, ada cara di sekitar itu.

Lemon balsem adalah contoh yang baik. Ia tidak kuat seperti mereka yang berada di kedai runcit tempatan anda, tetapi ia cenderung mempunyai kesan antihistamin. Ini adalah baik jika masalah anda adalah disebabkan oleh alahan.

Anda mungkin pernah mendengar periuk neti, tetapi itu bukan satu-satunya cara untuk menggunakan air garam untuk membantu hidung kami. Idea menghidu cecair hidung anda mungkin sedikit membingungkan, tetapi ia boleh membantu. Garam akan mempunyai kesan pengeringan sedikit dan mendapat cecair yang berlebihan daripada sinus anda adalah berfaedah.

Saya menggunakan stim tawaran hebat untuk banyak masalah pernafasan. Terdapat banyak cara untuk menggunakan ini, dan satu semudah yang di dalam bilik mandi dengan pancuran berjalan panas. Saya telah menghabiskan masa dalam apa-apa syarat yang memegang satu atau yang lain daripada anak-anak perempuan kita apabila mereka sakit.

Dewasa dan kanak-kanak yang lebih tua mungkin mendapat manfaat daripada permohonan yang sedikit berbeza. Menambah satu bahagian cuka (sebaiknya epal cider) hingga empat bahagian air dan membawa sehingga mendidih. Apabila ia mengukus, gantung kepala anda ke atas periuk dan menarik nafas panjang. Anda akan perlu berhati-hati daripada air dan api, tetapi ia telah membantu banyak. Satu kata-kata amaran, ia berbau busuk sehingga seluruh rumah.

Walaupun pilihan anda tisu tidak akan berhenti menitis, ia boleh mempunyai kesan yang mendalam ke atas hidung anda. Saya telah mendapati bahawa tisu kualiti yang baik adalah lebih baik daripada jenama murah dan bahawa orang-orang dengan losyen adalah lebih mudah pada kulit di kawasan itu. Jika anda alah kepada lidah, pastikan anda membaca apa jenis losyen digunakan, kerana banyak bergantung kepada yang berair.

Jika hidung berair anda berterusan, ia adalah idea yang baik untuk berjumpa dengan doktor anda. Jangkitan sinus dan komplikasi serius yang lain boleh menjadi punca atau selepas kesan. Ada kalanya ubat kuat perlu digunakan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar