Selasa, 10 November 2015

Mencampurkan Fesyen dan Kesihatan

Mencampurkan Fesyen dan Kesihatan

Mencari tajam mungkin sihat untuk harga diri anda, tetapi ia tidak selalunya baik untuk kesejahteraan umum anda. Walaupun ia boleh menjadi seronok untuk mengikuti fesyen, ia boleh datang pada kos yang tinggi - dan bukan hanya untuk dompet anda. Kadang-kadang pakaian boleh benar-benar tidak selesa.

Kami mengambil isyarat fesyen bermusim kami secara langsung dari landasan, yang menunjukkan penampilan yang menampilkan seluar ketat, skirt pendek, kasut tumit tinggi dan tan aksesori. Tetapi ini gaya bergaya boleh menyebabkan isu-isu perubatan dengan anda kembali, tulang belakang, kaki, atau leher. Ia bukan hanya dua minit berjalan kaki landasan dalam kehidupan sebenar. Wanita berjalan di jalan-jalan dan bergegas ke tempat kerja di tumit gergasi, membawa beg dua tan, benar-benar menyedari kesan negatif daripada barang-barang ini pada badan mereka.

Kasut tumit tinggi dipakai untuk menambah sesuatu yang istimewa untuk pakaian, tetapi wanita tidak menyedari kerosakan dan ketidakselesaan kasut seperti ini boleh menyebabkan kepada kaki dan belakang. Keseimbangan yang wujud badan terganggu dengan memakai kasut tumit tinggi. Mereka memaksa sistem otot badan untuk mematuhi keseimbangan yang berbeza. Pada asasnya, apabila seseorang memakai kasut tumit tinggi untuk tempoh masa yang panjang, kawasan pelvik sudut ke hadapan dan kelengkungan tulang belakang mesti menyesuaikan untuk mengekalkan pusat graviti. Badan adalah dalam keseimbangan sempurna apabila seseorang itu berdiri rata berkaki. Apabila wanita memakai kasut tumit tinggi, walaupun, hamstrings mereka mengetatkan dan pelvis mesti menjaga keseimbangan tubuh.

Ia bukan hanya wanita yang menjadi mangsa kepada trend fesyen. Wanita, bagaimanapun, biasanya memakai pakaian ketat daripada lelaki. Tutup-pemasangan seluar dan skirt boleh memuji-muji badan, tetapi mereka boleh menjadi terlalu mengecutkan. Pakaian ketat membuat pergerakan asas seperti duduk, membongkok dan berjalan, sukar. Pakaian seperti ini juga mungkin menjejaskan imbangan badan, kerana jika ada yang tidak bergerak dengan selesa, tulang belakang dan postur boleh memberi kesan negatif.

Ia juga dalam fesyen untuk memikul beg tangan besar, dompet atau beg galas. Ini beg selalunya cara lebih sepuluh peratus daripada berat badan penerbangan itu. Trend ini tidak sihat. Membawa beg berat seperti ini lebih satu keputusan bahu di tulang belakang melengkung ke arah bahu itu. Ini menyebabkan pergerakan mengimbangi di bahu yang tidak semula jadi. Lelaki sering menyimpan dompet mereka dalam poket belakang seluar atau seluar jeans mereka. Tabiat ini adalah kedua-dua yang berbahaya dan tidak perlu. Kerosakan kepada tulang belakang boleh disebabkan oleh duduk di atas objek untuk tempoh masa yang panjang.

Walaupun ia difahami mahu berada dalam fesyen, anda boleh berpakaian dan accessorize dengan cara yang tidak akan membahayakan kesihatan anda. Berikut adalah beberapa tips untuk membantu anda berbuat demikian:

Untuk kegunaan harian, pilih kasut yang selesa yang menyokong kaki anda dan mudah untuk berdiri dan berjalan. Ini akan menyebabkan berat badan anda untuk diagihkan sama rata. Jika anda perlu memakai kasut tumit, pastikan anda mempunyai pasangan tambahan kasut rata yang anda boleh menukar ke dalam.
Pastikan pakaian yang cukup longgar supaya anda tidak merasa sempit. Jika anda lebih suka pakaian anda yang lebih ketat, pastikan memakainya tidak mengganggu menyiapkan projek setiap hari.
Menghilangkan semua barang-barang yang tidak perlu anda bawa di dalam beg tangan anda, dan menyimpan objek penting seperti dompet dan telefon anda di mudah untuk mencari tempat. Pastikan beg anda mempunyai tali yang menyesuaikan dan menghidupkannya kerap dari satu bahu yang lain.
Kesihatan dan kesejahteraan adalah tanggungjawab anda, bukan fesyen pereka. Jika anda akan berada dalam gaya, pastikan anda juga selesa dan perasaan yang baik!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar