Selasa, 10 November 2015

Beberapa cara untuk Merawat Sindrom Usus Mudah Rengsa

Beberapa cara untuk Merawat Sindrom Usus Mudah Rengsa

Sindrom Usus Mudah Rengsa adalah keadaan usus biasa yang memberi kesan kepada ramai orang di seluruh dunia, tetapi pada tahap yang berbeza-beza. Tanda-tanda sindrom usus boleh menjadi luas dan pelbagai namun yang paling biasa mereka nyata dalam sakit di bahagian abdomen, keinginan yang tidak terkawal untuk lulus najis, dan ketidakupayaan untuk mengelakkan diri anda daripada lulus angin. Sindrom Usus Mudah Rengsa adalah perkara biasa di Amerika Syarikat, dengan hampir satu dalam lima orang yang mengalami keadaan itu, dan dalam kebanyakan kes wanita mengalami lebih dari keadaan daripada lelaki dan menunjukkan gejala yang lebih teruk. Terdapat banyak cara yang berbeza untuk merawat IBS daripada pilihan perubatan kepada ubat semula jadi untuk hipnosis dan artikel ini akan pergi ke beberapa pilihan ini sekarang. Sila ambil perhatian bahawa artikel ini bukanlah pengganti untuk nasihat perubatan bunyi, jika anda percaya anda mempamerkan banyak gejala-gejala biasa untuk IBS, sila berunding dengan doktor tempatan anda.

Salah satu cara terbaik untuk merawat IBS adalah melalui ubat semula jadi. Satu kaedah yang popular adalah dengan menggunakan minyak pudina minyak pudina, banyak kajian di seluruh dunia telah didapati menjadi penawar yang sangat berkesan untuk orang yang menderita IBS. Manfaat utama untuk menggunakan minyak pudina adalah bahawa ia adalah penawar semula jadi dan boleh mempunyai kesan menenangkan pada sistem pencernaan - beberapa orang telah melaporkan bahawa ia sering membantu ketika datang untuk melegakan kesakitan pencernaan dan mencegah bermulanya cirit-birit. Beberapa kajian telah mendapati bahawa sehingga 75% daripada semua orang yang menggunakan minyak pudina untuk rawatan telah IBS telah melihat beberapa pengurangan dalam kesakitan yang disebabkan daripada mempunyai IBS.

Satu lagi cara yang baik untuk merawat IBS adalah melalui hipnoterapi. Hypnosis adalah lagi ubat yang lebih semula jadi bahawa prosedur perubatan yang ketat dan ramai orang mendapati bahawa ia boleh menjadi satu rawatan yang sangat berkesan apabila digunakan dengan betul. Terdapat dua cara yang boleh anda mendekati rawatan hipnosis untuk Sindrom Usus Mudah Rengsa: anda boleh memuat mendekati pengamal yang terlatih atau anda boleh membeli salah satu daripada cakera utama atau set audio dalam talian yang mengajar hipnosis kerana ia boleh digunakan untuk pulih daripada IBS. Hypnotherapy membantu dalam sebagai banyak kerana ia membolehkan pesakit untuk memberi tumpuan minda yang lebih semata-mata pada masalah - fikiran boleh menjadi senjata yang sangat kuat ketika datang untuk pulih daripada IBS.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar