Selasa, 10 November 2015

Mikronutrien Dalam Diet Anda

Mikronutrien Dalam Diet Anda

The Pemakanan adalah salah satu yang kurang difahami semua profesional. Untuk satu, mereka tidak Doktor tetapi pekerjaan mereka kadang-kadang boleh menjadi lebih penting daripada Doktor. Kebanyakan pengetahuan masa kini kami fitonutrien adalah kerana kerja keras mereka. Minda anda, tidak semua Doktor tahu khasiat.

Kebanyakan Doktor bimbang tentang penawar sedangkan sebahagian besar Pakar pemakanan adalah tertumpu kepada pencegahan penyakit atau penyakit. Pakar pemakanan biasanya meminta orang ramai tentang tabiat makan mereka sebelum mencadangkan perubahan. Apa yang berlaku kepada satu orang tidak boleh dikenakan kepada yang lain. Tetapi asas-asas tetap sama. A Pakar Pemakanan berkelayakan kadang-kadang akan berunding dengan doktor anda jika anda sudah mempunyai gejala kekurangan. Biasanya satu kunjungan ke Pakar Pemakanan anda adalah mencukupi untuk anda untuk mendapatkan nasihat yang baik. Melihat Pakar Pemakanan lebih daripada sekali sesuai sebagai susulan.

Mikronutrien seperti vitamin dan mineral adalah penting untuk menjaga tubuh anda berfungsi dengan lancar. Terdapat 13 vitamin dikenali dikategorikan sebagai larut air (C dan B kompleks) dan larut lemak (A, D, E dan K). Vitamin larut air boleh diambil oleh badan hanya sehingga tiga hari oleh itu mesti diisi semula setiap hari. Vitamin larut lemak sebaliknya disimpan di dalam hati sehingga satu tahun dan boleh memudaratkan jika diambil berlebihan. Mineral adalah sangat penting kerana beberapa fungsi badan tidak boleh melakukan tanpa mereka. Beberapa kerja mineral terbaik apabila terdapat satu lagi mineral ia boleh berinteraksi dengan.

Ia telah lama diketahui bahawa vitamin C yang terdapat dalam buah-buahan, mempunyai ciri-ciri anti-oksida yang kuat. Tetapi baru-baru ramuan botani lain yang didapati mengandungi mikronutrien baru dengan sepadan manfaat kesihatan. Antara yang penting termasuk catechin (terdapat dalam GreenTea); Proanthocyanidins (terdapat dalam Grape Seed Extract) dan polisakarida (senjata rahsia dalam Aloe Vera). The Mikronutrien terkini dapatan adalah Xanthones (terdapat dengan banyaknya di dalam perikarpa Manggis (a buah-buahan tropika dari Asia Timur). Xanthones dinamakan alfa Xanthone, Xanthone Beta, Xanthone gamma dan lain-lain, semua yang sesuai dengan manfaat yang berbeza ke arah bahagian yang berlainan tubuh manusia.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar