Selasa, 10 November 2015

Gingko - Membongkar Penyembuhan sifat-sifat Loji (Bahagian 1)

Gingko - Membongkar Penyembuhan sifat-sifat Loji (Bahagian 1)

Artikel ini berkaitan dengan sifat-sifat penyembuhan gingko. Di samping itu, ia menerangkan cara untuk menggunakan kilang ketika berhadapan dengan pelbagai masalah kesihatan.

Gingko adalah pokok saka dengan batang yang semakin meningkat kepada ketinggian 30-40 meter. Kulit kayu kelabu gelap lancar. Benih masak pada bulan September dan Oktober. Mereka mempunyai saiz yang sama seperti plum. Pokok ini boleh mencapai usia 2000 tahun.

Gingko berasal pokok itu ke gunung Timur China dan Jepun. Pokok ini ditanam di seluruh dunia untuk menggunakannya dalam pengeluaran pelbagai ubat-ubatan.

Anda perlu mengumpul daun dalam cuaca kering semasa musim panas dan segera memprosesnya.

Daun Gingko dikatakan mengandungi pelbagai pelbagai bahan. Yang paling penting adalah glikosida flavonoid, flavon glycoside ester coumarin, bahantara lactone bilobalide, diterpene lactone ginkolide, polifenol, sterol, asid organik, alkana, alkines dan lain-lain bahan-bahan biologi aktif.
Kilang itu mempunyai tonik dan ciri-ciri anti-radang. Di samping itu, ia meningkatkan peredaran darah dan memudahkan prestasi otak anda.
Bahan-bahan aktif yang mengandungi daun dikatakan menghalang kekejangan, melawan asma, merawat keradangan dan memerangi alahan. Selain itu, mereka mempunyai tindakan ekspektoran. Pemulihan diperbuat daripada gingko terbukti mencegah thrombocyte-mengaktifkan faktor - bahan yang menyebabkan pembentukan segumpal darah (trombus), pelbagai radang dan perubahan alahan. Kilang itu mampu mengurangkan keradangan. Oleh itu, mungkin ia boleh digunakan untuk mengelakkan masalah yang disebabkan oleh penyakit autoimun, multiple sclerosis dan pemindahan organ.
Air rebusan diperbuat daripada benih terbukti sangat membantu dalam kes berdehit asma.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar