Selasa, 10 November 2015

Minda Niat untuk Bahagian Qigong Healing 2: Niat Mind emosi

Minda Niat untuk Bahagian Qigong Healing 2: Niat Mind emosi

Niat fikiran adalah satu komponen penting dalam Qigong penyembuhan. Dalam pemikiran Cina, terdapat banyak jenis niat fikiran. Artikel sebelum dibincangkan Yi atau niat minda. Artikel ini akan menggariskan Shen atau niat minda emosi.

Jika anda pernah berjalan ke pengebumian atau peristiwa lain di mana orang lain di dalam bilik berasa sedih. Emosi di udara boleh menjadi begitu tebal bahawa anda hampir secara ketara dapat merasakan sendiri. Walaupun anda tidak benar-benar tahu orang yang telah meninggal dunia, anda tidak boleh membantu berasa sedikit sedih diri atau sekurang-kurangnya dengan penuh di hadapan orang lain yang merasa cara yang tertentu. Dengan cara ini, arahan emosi orang lain mempengaruhi Shen anda sendiri.

Dalam Qigong amalan penyembuhan, Shen boleh digunakan sebagai seni penyembuhan. Dengan Yi atau niat minda intelek, tenaga diarahkan melalui berfikir tentang butiran teknikal imbangan tenaga dan aliran. Dengan Shen, pengamal penyembuhan ingin penerima dengan baik dan berasa belas kasihan kepada mereka dan inilah yang mengarahkan aliran tenaga dan menyembuhkan orang itu. Kebanyakan orang merasakan sesuatu seperti ini. Apabila seseorang merasakan belas kasihan untuk anda, anda sering berasa respons positif fizikal semata-mata untuk emosi yang tulus. Ini adalah satu contoh Shen.

Doa yang tulus adalah contoh penyembuhan dengan Shen. Untuk jenis ini niat fikiran untuk bekerja, solat tidak boleh menjadi mekanikal. Ia tidak boleh menjadi doa seseorang hafalan kata semata-mata kerana nama orang itu kini dalam senarai orang mendoakan. Doa mestilah untuk seseorang solat mengambil berat tentang dari hati. Ia adalah lebih seperti doa ibu atau bapa yang bersembahyang mempercayai cinta yang mereka ada untuk anak mereka.

Cara yang paling mudah untuk memulakan jenis ini kerja tenaga adalah untuk pengamal untuk mengenali pelanggan. Ini membantu bomoh itu untuk membangunkan perasaan belas kasihan kepada mereka. Di China, salah satu penyembuh terkenal dengan kuasa beliau menggunakan Shen. Dia akan duduk dengan pesakit selama kira-kira 30 minit dan bercakap secara senyap-senyap dengan mereka tentang diri mereka dan kehidupan mereka. Apabila mereka akan pergi, pesakit akan berasa lebih baik.

Penyembuh ini menjadi begitu terkenal bahawa lebih ramai orang datang untuk berjumpa dengannya. Amalannya akhirnya menjadi hangat. Oleh kerana itu, beliau mengatur untuk mempunyai minum pagi sekali seminggu di mana beliau akan bertemu dengan kembali pesakit beliau. Dia akan bertemu dengan ramai pesakit pada masa yang sama dan bercakap dengan mereka semua sekali gus. Dengan cara ini, amalannya menjadi terkawal sekali lagi.

Pengamal Qigong tidak perlu memilih antara menggunakan Shen dan Yi. Malah, dengan menggunakan kedua-dua jenis niat fikiran bersama-sama sering bekerja terbaik. Cinta dan kasih sayang di Shen membantu pengamal terus memberi tumpuan kepada seluruh makhluk pesakit manakala Yi minda intelek niat membantu menumpukan pada masalah kesihatan tertentu pengamal sedang bekerja. Bersama-sama, kedua-dua jenis niat minda boleh membantu anda mengembangkan amalan Qigong anda.

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar