Selasa, 10 November 2015

Panduan untuk Jangkitan Yis Rawatan

Panduan untuk Jangkitan Yis Rawatan

Sebelum kita boleh berbincang yis rawatan jangkitan yang kita perlukan beberapa maklumat mengenai apa jangkitan yis sebenarnya.

Memahami Jangkitan Yis

Jangkitan yis adalah disebabkan oleh penumbuhan yg terlalu cepat candida albicans bakteria. Kita semua mempunyai sejumlah besar bakteria berbeza termasuk candida pada kulit kita, dalam mulut kita, di kawasan kemaluan dan dalam usus kita.

Pada orang yang sihat yang normal terdapat keseimbangan bakteria ini. Bakteria candida menjaga lain bakteria yang berpotensi tidak sihat di dalam semakan - dan bakteria candida disimpan dalam Tinjauan mesra bakteria lain pro-biotik.

Malangnya pelbagai situasi dalam kehidupan boleh mengganggu keseimbangan dalaman dan ini adalah apabila penumbuhan yg terlalu cepat candida albicans boleh berlaku dan kita mula menderita dengan jangkitan yis.

Punca Jangkitan Yis

Terdapat sebilangan besar punca yang berpotensi:

· Penggunaan antibiotik yang boleh membunuh bakteria pro-biotik yang kita perlu untuk mengelakkan penumbuhan yg terlalu cepat candida.

· Perubahan hormon (semasa biasa kitaran haid, kehamilan atau akibat terapi hormon atau kawalan kelahiran)

· Kencing manis yang tidak dikawal boleh membenarkan tahap gula dalam darah tinggi yang yis akan makan.

· Pakaian yang membolehkan kelembapan meningkat berhampiran kulit.

· Hubungan seks dengan pasangan yang dijangkiti.

· Sistem imun yang lemah (mungkin akibat daripada HIV).

· Tekanan boleh menyebabkan peningkatan tahap gula dalam darah yang yis akan makan.

· Pemakanan yang tidak baik - halus karbohidrat boleh menyebabkan candida berkembang.

Rawatan

Terdapat beberapa jenis utama rawatan jangkitan yis:

1) Sejak Rawatan Counter

Dalam tempoh dua puluh tahun yang lalu lebih rawatan kaunter seperti krim anti-kulat, tablet dan suppositories telah menjadi boleh didapati dari farmasi tempatan anda ..

Kebanyakan rawatan ini boleh menjadi berkesan merawat gejala jangkitan yis tetapi sangat sedikit yang mampu untuk betul menangani punca - ketidakseimbangan bakteria kami di usus kita. Ini kerana ketidakseimbangan dalaman berpunca dari apa-apa keadaan yang kompleks yang berpotensi melibatkan beberapa isu-isu yang berbeza.

Oleh itu, turun-belah bergantung kepada di kaunter rawatan jangkitan yis ialah:

· Mereka tidak dapat menangani punca - hanya gejala.

· Tidak akan kesan sampingan yang buruk jika ia digunakan dalam jangka masa panjang.

· Mereka tidak menghalang kita daripada terus apa yang boleh menjadi gaya hidup tidak sihat yang menyumbang kepada mengekalkan masalah itu sekali gus membolehkan jangkitan yis berulang, mungkin untuk beberapa tahun akan datang.

2) Bantuan Pantas

Terdapat beberapa kaedah yang cepat yang boleh menjadi efektif dalam mengurangkan gejala:

· Penggunaan yogurt biasa yang belum dirawat haba dan masih mengandungi bakteria aktif pro-biotik boleh membantu apabila digunakan di kawasan yang terjejas dan dibiarkan selama satu jam atau lebih. Pastikan bahawa ia telah tidak terawat haba haba rawatan membunuh bakteria pro-biotik. Jika bekas itu berkata "bio-live" di sebelah ini adalah satu petunjuk yang baik bahawa ia masih mengandungi bakteria pro-biotik.

· Bawang putih mempunyai ciri-ciri anti-bakteria dan anti-kulat yang kuat. Ia boleh digunakan di kawasan yang terjejas dan diambil secara dalaman dan akan membantu untuk memerangi gejala.

· Organik epal cider cuka juga boleh membantu apabila digunakan pada kawasan yang terjejas.

Sila faham bahawa selama ini kaedah kelegaan cepat pasti akan pergi beberapa cara ke arah melegakan gejala mereka adalah sangat tidak mungkin untuk sepenuhnya menyembuhkan jangkitan

3) Doktor Prescriptions

Doktor mendapati jangkitan yis sukar untuk membasmi - semata-mata kerana ia boleh dicetuskan oleh apa yang boleh menjadi situasi yang sangat kompleks dengan gabungan banyak faktor yang berbeza.

4) Rawatan Imunoterapi

Imunoterapi rawatan jangkitan yis dipelopori di London pada tahun 1960-an. Ini melibatkan perubahan diet bersama-sama dengan titisan oral atau suntikan untuk meningkatkan sistem imun badan di samping mengurangkan tindak balas alergi.

Rawatan ini boleh berkesan tetapi tidak biasanya penyelesaian kekal kerana ia berkurang dari masa ke masa.

5) Rawatan Holistik Asli

A holistik rawatan jangkitan yis semulajadi adalah cara yang paling selamat dan paling berkesan untuk menghapuskan keadaan secara kekal - kerana rawatan holistik yang menyeluruh berfungsi pada seluruh badan untuk menangani punca dan mengembalikan keseimbangan dalaman sihat semula jadi kita bukan hanya berurusan dengan gejala.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar