Selasa, 10 November 2015

Penyembuhan Untuk Buasir - Little Dikenali Rahsia Untuk Penyembuhan Buasir Forever!

Penyembuhan Untuk Buasir - Little Dikenali Rahsia Untuk Penyembuhan Buasir Forever!

Buasir berlaku di kawasan rektum anda, di mana urat berhampiran dengan kawasan dubur meradang. Buasir biasanya nyata ke arah anus dalam badan atau di luar badan. Buasir biasanya tidak berbahaya, tetapi jika mereka tidak dirawat dengan betul mereka boleh menjadi sangat menyusahkan dan mungkin memerlukan pembedahan. Ibu mengandung biasanya paling berisiko buasir tetapi kita semua boleh mengalami keadaan ini menyakitkan pada satu ketika dalam hidup kita. Pada wanita hamil perubahan hormon badan dan juga ketegangan yang berlebihan pada kawasan perut boleh menyebabkan buasir. Setiap ubat untuk buasir tidak akan sentiasa bekerja untuk setiap orang, setiap perkara bergantung kepada bagaimana badan anda bertindak balas kepada pelbagai penawar. Terdapat beberapa tips asas yang anda perlu berpegang kepada menguruskan masalah buasir anda.

Beberapa ubat semulajadi terbaik untuk buasir ialah:

Halia merupakan ubat yang berguna untuk penyakit ini. Kira-kira setengah sudu teh segar jus akar halia, digabungkan dengan satu sudu kecil setiap segar jus buah-buahan limau dan jus pudina segar, bersama-sama dengan satu sudu madu, terdiri daripada rawatan yang sangat berkesan untuk buasir.
Lobak putih, baik gilingan terus ke dalam pes dalam susu, boleh diletakkan di atas buasir bengkak untuk mengurangkan kesakitan dan keradangan.
Kira-kira tiga atau empat buah ara perlu direndam semalaman dalam air. Mereka boleh dimakan Perkara pertama setiap pagi bersama-sama dengan air di mana mereka telah direndam. Kaedah ini membolehkan sangat mudah pemindahan najis dan juga akan terus terusan dubur bersih.
Pada setiap masa anda perlu mengamalkan teknik kebersihan yang sangat baik. Mengikuti membuang air besar teliti membersihkan kawasan yang terjejas dengan suam untuk memanaskan air dan bersih dengan kapas. Jangan pernah cuba untuk menggosok kawasan radang kerana ini boleh memburukkan lagi masalah tersebut. Terdapat banyak penyelesaian do-it-yourself menawarkan bantuan buasir. Sepanjang apa-apa jenis kaedah rawatan yang menjamin penawar buasir, anda perlu tahu bahawa jika ia tidak membawa kelegaan dalam masa dua tiga minggu, ia adalah penting untuk merujuk kepada doktor anda.

Jika buasir anda telah mencapai peringkat yang maju tidak boleh diubati dengan semulajadi bermakna doktor anda mungkin boleh mencadangkan pembedahan. Ia adalah satu prosedur yang sangat mudah tetapi boleh menyebabkan banyak kesakitan selepas itu. Selepas prosedur pembedahan selesai make penggunaan losyen yang boleh diletakkan pada luka pembedahan untuk tempoh masa yang tertentu. Selain itu ia adalah penting bahawa anda menjejaki berat badan anda. Berat badan berlebihan meletakkan tekanan yang lebih daripada biasa pada dubur. Duduk dalam kedudukan yang sama untuk jangka masa yang lama tidak benar-benar digalakkan. Saya berharap artikel ini telah membantu anda belajar beberapa kaedah dan akhirnya memberikan anda ubat untuk buasir.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar