Selasa, 10 November 2015

Bergamot Minyak Essential - Sejarah dan Kesihatan Manfaat

Bergamot Minyak Essential - Sejarah dan Kesihatan Manfaat

Sama seperti mana-mana minyak pati lain yang membawa keluar yang terbaik dalam aman syurga di dalam kita. Bergamot minyak pati mempunyai kandungan hebat sendiri yang benar-benar akan mewujudkan cebisan minuman ke arah pancaindera kita dan membuat negara kita menjadi lebih tenang daripada sebelum ini, semua dalam satu pakej yang sangat baik yang ditawarkan oleh minyak pati ini.

Ini minyak pati teliti suling dan diekstrak daripada kulit buah-buahan Citrus aurantium; buah-buahan sitrus yang berbentuk seperti pir. Pokok ini tergolong dalam keluarga Rutaceae dan juga dikenali sebagai Bergamot oren dan boleh didapati di Wilayah Mediterranean dan supaya tempat-tempat lain yang mempunyai iklim kering dan panas dan juga lebih berkembang di seluruh rantau Eropah. Pokok ini boleh membesar sehingga empat meter tinggi dengan bunga berbentuk seperti bintang dan daun lebih digilap dan buah-buahan boleh berubah dari hijau ke kuning apabila ia masak.

Minyak ini mempunyai bau limau seperti diversely dan sedikit panas dan pedas. Dan ia digunakan secara meluas dalam kosmetik untuk minyak wangi dan pasukan industri peralatan mandian dengan neroli dan lavender; minyak ini bertindak sebagai bahan-bahan utama untuk beberapa Cologne. Ia juga digunakan untuk memberikan rasa dengan teh Earl Grey. Untuk mengambil minyak, kulit daripada kedua-dua buah masak dan yang belum masak digunakan, ia menghasilkan kira-kira 0.5%. Dan bersama-sama ini dinyatakan adalah beberapa komponen kimia minyak ini; a-pinene, limonene, a-bergaptene, linalyl asetat, nerol, neryl asetat, geraniol, asetat geraniol dan a-terpineol.

Zaman yang lalu, ia telah digunakan untuk muka, kulit dan penjagaan rambut produk komersial. Seperti mana-mana minyak yang lain, ia mempunyai ciri-ciri antibakteria dan anti-mikrob yang didapati berkesan untuk pertempuran terhadap jangkitan dan radang dan menyimpan bakteria daripada tumbuh lagi mencegah jangkitan lagi kepada luka yang mengenai proses penyembuhan. Ia dikenali sebagai anti-radang, anti-kemurungan, antiseptik, anti-bakteria dan telah menenangkan hartanah. Ia berkesan dalam merawat jangkitan kulit dan masalah seperti jerawat dan kulit berminyak dan beberapa penyakit tertentu lain seperti tiada selera makan. Ia membantu dalam membubarkan parut kecil dan kesan regangan terhad kepada mereka hasil yang baru. Tidak hairanlah, minyak ini penting menakjubkan telah benar-benar terpesona berjuta-juta pengguna kerana serba boleh.

Oleh itu, apabila anda berfikir anda memerlukan perkara yang akan membuat beberapa kelibat bersantai, peremajaan dan minuman untuk hidup anda walaupun dengan terlalu banyak ketegangan yang mengelilingi anda. Lebih baik cuba untuk menggunakan minyak bergamot ini dan melihat perbezaan ia akan membuat di dalam kamu. Terpesona dengan sentuhan yang sempurna itu yang akan meninggalkan anda tidak dapat dinafikan dalam aura lebih tenang dan akan membawa keluar kecantikan yang terbaik di dalam kamu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar