Selasa, 10 November 2015

Manfaat Aloe - Apakah Manfaat Aloe Vera dan Mengapa Adakah Gandhi Minum Ia Semasa berpuasa Nya?

Manfaat Aloe - Apakah Manfaat Aloe Vera dan Mengapa Adakah Gandhi Minum Ia Semasa berpuasa Nya?

Manfaat buaya. Apakah faedah-faedah aloe vera? Mengapa Gandhi minum aloe semasa puasa, dan mengapa Alexander Great penggunaan ia untuk askar luka? Saya akan memberitahu anda semua tentang manfaat aloe sini. (Saya telah menggunakan lidah buaya selama lebih 15 tahun).

Pertama adakah anda tahu bahawa di dalam sebuah daun aloe ada, gel tebal jelas, dan ia adalah bahan ini yang mengandungi semua kebaikan yang kita dan alam haiwan boleh mendapat manfaat daripada?

Gel aloe secara semula jadi mengandungi:

19 daripada 20 asid amino yang diperlukan oleh tubuh manusia.
Pelbagai besar vitamin, termasuk: Vitamin C, Vitamin A, vitamin B-kumpulan dan walaupun mengesan unsur-unsur B12.
Mineral, termasuk: Kalsium, Sodium, Potassium, Iron, Chromium, Magnesium, Mangan, tembaga dan zink.
Anti-radang dan kesakitan membunuh bahan.
Apakah lidah buaya benar-benar melakukan untuk kita?

Nah, aloe memberi manfaat kepada 2 bidang utama. Kulit, di dalam dan di luar badan (jangan lupa, usus, paru-paru dan sebagainya dipenuhi dengan kulit) dan sistem imun.

Jadi, dengan itu, ia boleh membantu saluran pencernaan, virus seperti sejuk dan lebih jahat virus biasa, dan ketidakseimbangan kulit luaran. Berikut adalah beberapa maklumat lebih lanjut mengenai bagaimana aloe manfaat ini;

1. saluran penghadaman. Buaya mempunyai kesan yang sangat baik terhadap fungsi usus. Juga kerana ia beransur-ansur membersihkan dari bahan buangan yang boleh menyumbat usus, saluran penghadaman kita boleh kemudian lebih menyerap semua nutrien yang kita ambil. Jika kita semua tersumbat, bagaimana kita boleh menyerap kebaikan daripada makanan kita?

Aloe juga mengimbangkan bakteria dalam usus, yang merupakan berita baik untuk sesiapa sahaja yang mengalami kesan terlalu banyak yis dalam usus.

2. Virus. Terdapat rantaian yang panjang polisakarida dalam lapisan daun aloe yang mengelilingi gel lidah, dan inilah yang membantu kita melawan virus.

3. ketidakseimbangan Kulit. Aloe berfungsi pada tahap yang mendalam kerana ia menyerap sehingga ke epidermis. Ia adalah di sini bahawa sel-sel kulit yang dihasilkan yang akan sampai ke permukaan kulit kita dalam masa lebih kurang 21-28 hari masa. Aloe suapan sel-sel ini, memastikan sel-sel yang sampai ke permukaan sihat.

Alexander the Great diiktiraf manfaat aloe untuk kulit. Beliau mendapati bahawa Gelly aloe disapu membantu mempercepatkan penyembuhan luka askar beliau dalam peperangan - maka dia akan mempunyai gerabak yang penuh dengan tumbuh-tumbuhan aloe ditarik ke dalam pertempuran! Gandhi jelas menyedari faedah pemakanan lidah sebagai dia minum apabila berkekalan puasa beliau. Dan Cleopatra disebabkan kecantikannya kepada aloe digunakan untuk kulitnya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar