Selasa, 10 November 2015

Bermaksud untuk menghilangkan Stress

Bermaksud untuk menghilangkan Stress

Evolutionarily, manusia bergantung kepada jumlah tertentu tekanan untuk menyediakan sumber yang diperlukan untuk diri mereka dan keluarga mereka. Gangguan perasaan dan masalah kesihatan yang lain mungkin disebabkan oleh tekanan yang dialami dalam jangka panjang, walaupun. Mengambil inventori keperluan kami dan had peribadi akan membantu kita lebih menghadapi tekanan. Tips yang mengikuti adalah bertujuan untuk menambah apa yang sudah pendekatan yang sihat untuk mengambil tekanan serius.

Sikap Baik
Tekanan sentiasa mengintai tempat untuk mengejutkan anda. Caranya adalah dengan menutup tekanan negatif ke dalam satu yang berpotensi positif. Sudah tentu, anda tidak boleh melakukan ini dengan mudah kerana ia berbunyi. Anda boleh menggunakan terapi kognitif-tingkah laku untuk menyelesaikan masalah ini. Prosedur ini membantu anda dalam menggantikan kitaran negatif pemikiran mengalah dengan positif, membina penyelesaian pencarian.

Ketawa
Humor dikaitkan dengan baik harga diri, tenang, dan rasa keseluruhan kesejahteraan. Sistem imun seseorang juga ditambah dengan jenaka, membantu dalam pelbagai isu-isu kesihatan, dari kanser untuk HIV. Ketawa juga telah ditunjukkan untuk menurunkan tekanan darah, meningkatkan toleransi kesakitan dan meningkatkan tahap seseorang kreativiti.

Senaman adalah Key
Latihan dikenali untuk mengurangkan kebimbangan dan kemurungan dan penyembuhan angkat luka. Selepas senaman, pesakit tua melaporkan penyembuhan lebih cepat untuk luka-luka, sama seperti pesakit kanser paru-paru mempunyai notis meningkat perasaan harapan, berikut senaman. Sesuatu yang rendah kesan seperti tai chi boleh meningkatkan postur dan baki anda, dan juga fungsi paru-paru dan jantung anda. Hampir sesiapa sahaja adalah cukup cergas untuk melibatkan diri dalam aktiviti ini, terlalu, muda dan tua, sesuai atau tidak.

Sebarkan Cinta
Mereka yang secara sosial wajah lebih cerah prospek kesihatan aktif. Kesepian boleh menyumbang kepada masalah kesihatan yang serius berikutan strok atau jantung kegagalan. Tekanan darah tinggi dikaitkan dengan wanita yang tidak bersosial sebanyak. Kajian juga mendapati bahawa pesakit kanser sentiasa berhubung dengan keluarga dan rakan-rakan mempunyai diri-rated berkualiti dengan ketara lebih tinggi skor hidup, serta fungsi sistem imun. Alzheimer dan demensia menunjukkan pengurangan yang berbeza di kalangan warga tua yang kerap melibatkan diri dalam aktiviti sosial.

Muzik
Aktif bermain muzik telah berkesan dalam menurunkan keresahan, kemurungan, dan tahap kesakitan pada orang yang mengalami sakit belakang. Bermain gendang dengan sekumpulan orang juga akan memberi rangsangan besar kepada sistem imun anda. Terapi muzik telah digunakan selama bertahun-tahun untuk berjaya menurunkan tekanan darah dan kadar jantung, dan juga memberikan sistem imun pesakit kanser rangsangan, dan kedua-dua mengurangkan keletihan dan meningkatkan penerimaan diri dengan pesakit dengan multiple sclerosis. Muzik juga telah berjaya menunjukkan untuk mengurangkan kebimbangan pra-pembedahan dan memperbaiki perasaan selepas pembedahan kesakitan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar