Selasa, 10 November 2015

Iman, Penyembuhan dan Transformasi

Iman, Penyembuhan dan Transformasi

Iman adalah keyakinan bahawa doa atau upacara agama yang diberikan mempunyai kesan langsung kepada kehidupan orang yang berkenaan -dan membantu untuk mengubah dia atau dia daripada pengalaman sebelum ini tidak baik untuk negara positif (kesejahteraan).

Sambungan rohani memang siap sepenuhnya diri individu bersama-sama dengan sistem pemikiran, sistem emosi, dan badan.

Mereka yang lain pula, bagaimanapun, menambah jiwa sebagai sebahagian daripada yang kadang-kadang digunakan untuk merujuk kepada 'semangat' orang itu, atau untuk merujuk kepada 'hati'.

Sebaliknya, ia boleh digunakan untuk bermaksud Makhluk Agung, atau untuk menggambarkan kekuatan yang luar biasa seseorang dan ekstrim tingkah laku (bersemangat).

Sebagai sebahagian daripada orang pertahanan melalui pengalaman yang sukar akan mendapatkan objek untuk melampirkan makna dan membentuk penjelasan terhadap penderitaan mereka.

Pengalaman rohani yang lebih awal akan menentukan sama ada untuk mengamalkan agama baru atau untuk mengukuhkan yang lama -bergantung mengenai cara terbaik ia akan berkhidmat dia atau dia.

Dalam kerohanian Buddha di sini dan kini dengan kami. Kami menganggap tahap spiritual semasa meditasi wawasan (teknik Kesedaran atau Vipassana meditasi [VMT]).

VMT adalah yang pertama sekali kerana ia bermula sejak lebih 2500 tahun yang lalu. Konsep ini begitu kuno bahawa Yesus Kristus terlalu menghadiri sesi di dalamnya. Selama bertahun-tahun ia telah dicairkan dengan label yang berbeza dan pengubahsuaian.

Pengubahsuaian termasuk: Kumpulan berdiam diri; renungan; pantulan; imej petunjuk; senaman pernafasan; verbalizations atau diri mahir; imej diri dan diri bercakap; latihan diri atau imej berpandu, diri bercakap, diri mahir dan fizikal; dan sebagainya -Semua terbukti berjaya tetapi menyimpang daripada prosedur asal meditasi.

Melalui Kesedaran seseorang boleh terhenti kesengsaraan dan penderitaan atau emosi negatif dalam kehidupan masing-masing. Melalui tumpuan, dan melantun kembali kepada pernafasan dan pemerhatian terhadap aktiviti-aktiviti deria, badan melonggarkan lebih dan lebih -causing otak untuk menjadi lebih tajam.

Yang membolehkan terus semakin meningkat wajar emosi, pemikiran, sakit akibat daripada duduk, imaginasi masa lalu untuk datang kepada individu kehadiran -yang Kesedaran kunci keluar sehingga kekuatan mereka lemah dan hilang.

Pada tahap ini, peserta mula berasa apa-apa tetapi penggantungan atau jenis tidak sah sensasi -Di sebelum tidak lagi terjadi -termasuk kesakitan duduk.

Pemberhentian reaksi tubuh badan tidak akan berakhir di situ tetapi untuk masa yang lama ia akan memberi kesan kepada badan peserta dengan oddness tingkah laku sebelumnya dan, dengan itu, nilai berita akan dipanggil dalam bentuk ceramah dharma untuk menggantikan yang lama yang telah hilang.

Reaksi biokimia semula melancarkan badan untuk peraturan set baru fungsi yang beransur-ansur membawa kepada jumlah penyembuhan dari masa lalu dan pemberian kuasa untuk masa depan. Lain-lain bentuk Kesedaran termasuk; 1) meditasi berjalan kaki dan, 2) duduk meditasi.

Selepas sepuluh (10) hari program pembersihan minda (VMT), ia adalah disyorkan bahawa peserta terus dengan amalan yang dua kali sehari dan, sekurang-kurangnya sekali sehari dan kumpulan sekali-a-minggu duduk.

Peserta disediakan melalui pembelajaran nilai-nilai baru dengan simbol-simbol seperti notis diletakkan di sepanjang dinding untuk selalu mengingatkan peserta nilai baru dan sistem tingkah laku.

Dia sentiasa digalakkan untuk tinggal di program ini, mengemukakan soalan dan ada jawapan yang diberikan, diingatkan matlamat untuk kesihatan dan untuk mengekalkan keyakinan kepadanya.

Kesedaran dilaksanakan bersama-sama nilai-nilai kerana mereka berulang dua kali antara enam (6) persidangan sehari. Seperti yang sakit di bahagian kaki dan pemikiran yang tidak diingini dan imaginasi meningkat dan lenyap peserta tersebut ditinggalkan dengan nilai-nilai baru hanya untuk menjalani kehidupan baru seperti berikut.

• Nilai untuk kehidupan
• Menghormati orang lain
• sensitif alam
• Calmness
• Belas Kasihan
• Proaktif
• Kesabaran dan keupayaan yang meningkat untuk melakukan pengendalian
• pandai bergaul
• Seimbang
• akal Peningkatan (analisis) dan kebolehan menyelesaikan masalah
• Kepekatan yang tinggi dan produktiviti
• Peningkatan daya tahan
• Keyakinan (atau pandangan yang positif tentang kehidupan)
• bertimbang
• Rendah diri
• mahir hidup
• berasingan daripada perpaduan yang lalu dan saya dengan diri sendiri dan lain-lain berkaitan

Jawapan untuk Pengalaman Perang
• Penyayang terhadap musuh-musuh dalam peperangan
• Keamanan dengan seorang diri dan pembuat untuk keharmonian lain
• Belas Kasihan menjana ketenangan jiwa dan toleransi
• Model perdamaian melalui let-go (pembebasan pengalaman negatif dan menafsir semula dendam)
• Infectiousness belas kasihan
• keamanan Kongsi seseorang dan tidak menggalakkan berperang kaedah sendiri pembebasan (bukan keganasan)
• Mula untuk melihat kehidupan secara positif dan hidup dengan cara itu
Transformasi sebenar seseorang yang berpenyakit bermula dari proses pengakuan penyembuhan perbuatan dan menjaga iman. Ia telah menjaga iman yang telah dipilih kemampanan kesan penyembuhan di sepanjang skala tahap hubungan dengan kerohanian.

Kesimpulannya, ia adalah bijak untuk menyambung kepada kerohanian (di luar akal), manakala tidak menggantikannya dengan makhluk atau logik. Berkesan transformatif hasil lagi rasional sambungan rohani disebabkan oleh keupayaan individu untuk mereka tertakluk kepada pemikiran ujian, yang jika diluluskan kemudian dikehendaki lagi tingkah laku yang berhak berbuat demikian. Walau bagaimanapun, sekarang kita boleh menjadi begitu kuat bahawa individu dengan mudah drop nilai-nilai yang baru diadakan -especially jika mereka tidak terus berlatih yang baru.

Malangnya atau nasib baik, manfaat kerohanian telah bertukar menjadi komoditi yang boleh dipasarkan untuk wang; orang menggunakan kepada orang lain palsu. Sesungguhnya perniagaan kerohanian hari ini cenderung untuk membuat pemimpin rohani dgn diintai kaya dengan mengorbankan pengikut yang tidak curiga yang mendapat 'ditipu' jumlah wang yang besar wang di dunia yang rasional penjimatan dan pelaburan.

Di Uganda Buddha Center atau dengan agama Buddha, derma adalah pilihan, bukan pra-syarat untuk menerima berkat atau penyembuhan. Tetapi itu tidak menggantikan apa yang dilihat berlaku dengan pancaindera badan dan tafsiran mereka.

Terdapat ayat-ayat daripada saat-saat penyembuhan melalui hanya panggilan telefon atau sentuh. Tetapi jika tiga hari kemudian, ahli-ahli penduduk kampung menyangkal cerita serangan spiritual mengatakan ada apa-apa seperti itu di kawasan tersebut, maka, kita hanya menolak seluruh bercakap.

Ia boleh menjadi satu penciptaan mudah untuk peristiwa yang menyebabkan kebimbangan, menarik simpati dan akhirnya menerima wang dari sami berlepas. Mereka itu adalah satu perbuatan menipu dan jenayah (dakwaan palsu).

Tidak ada komentar:

Posting Komentar