Selasa, 10 November 2015

Menjelaskan berpeluh Palms

Menjelaskan berpeluh Palms

Ia tidak mudah mempunyai tapak tangan berpeluh apabila anda bekerja dengan tangan anda banyak. Anda boleh bukan yang cengkaman tegas. Perkara slip hak off. Anda tidak boleh membuka penutup botol atau penutup yang tertutup rapat. Apa yang lebih teruk ialah anda tidak akan dapat untuk menjaga masalah ini kepada diri sendiri kerana berjabat tangan dengan orang lain tidak dapat dielakkan. Mungkin lain penting anda tidak keberatan tangan berpeluh anda tetapi kemudian anda tidak akan benar-benar selesa mengenai idea dan mendapatkan tangan kering lain yang mendapat lembap dengan peluh anda sendiri. Ia hanya yucky tidak kira apa orang lain kata.
Jika ia saguhati, sekurang-kurangnya tiada siapa yang benar-benar boleh melihat tapak tangan berpeluh tidak seperti bahagian-bahagian badan yang lain yang juga boleh mengeluarkan peluh lebih daripada biasa seperti ketiak, muka, dan belakang. Apa yang orang boleh lihat masih membuat kesan yang paling kuat dari berjabat tangan seketika. Namun, anda mungkin tidak berpuas hati dengan idea itu kerana hakikatnya, walaupun berpeluh di tapak tangan anda tidak menimbulkan risiko kepada kesihatan anda pada semua, ia adalah menjengkelkan pada masa-masa kerana ia seolah-olah seperti ia adalah satu masalah kecil tetapi ia sangat berterusan. Anda tidak boleh hanya memboros antiperspirants ke dalam tangan anda dan mendapatkan semuanya atas segala-galanya yang anda sentuh, terutamanya tangan orang lain.

Walaupun keadaan ini adalah tidak serius cukup untuk orang ramai untuk benar-benar bercakap tentang dan untuk penyelesaian secara meluas dikenali, ada rawatan yang sangat praktikal dan berkesan untuk itu. Berpeluh adalah disebabkan oleh beberapa perkara seperti keadaan perubatan lain, ubat-ubatan, pencetus psikosomatik seperti ketakutan dan kebimbangan, dan juga genetik. Jika anda tidak pernah mempunyai tapak tangan berpeluh sebelum keadaan perubatan atau mengambil sebarang ubat, ia lebih mudah untuk kembali untuk mempunyai tangan kering lagi sebagai langkah pembetulan yang perlu diambil adalah untuk menjaga punca itu sendiri dan tidak gejala. Dalam kes lain, doktor mencadangkan langkah-langkah yang menghalang berpeluh di tapak tangan anda.

Prosedur yang disyorkan kalangan doktor ialah penggunaan Botox. Bukan sahaja Botox untuk membetulkan kedutan. Ia berhenti otot dari kendur dan firma mereka. Ia semacam membeku beberapa saraf untuk menghentikan pembentukan kedutan dan sakit otot kronik dalam kes-kes tertentu. Apa yang ia lakukan saraf adalah untuk menghalang mereka daripada mendapat dirangsang ke mencetuskan kelenjar peluh untuk mengeluarkan peluh. Doktor pertama akan memberi kawasan untuk rawatan ujian kanji iodin. Ujian ini akan menunjukkan tempat-tempat di kawasan itu secara aktif excreting peluh. Doktor kemudian menandakan kawasan-kawasan ini jadi Botox boleh ditadbir secara langsung melalui suntikan dos yang kecil. Kesan sudah tentu tidak adalah serta-merta tetapi ia mengambil masa kira-kira seminggu untuk mendapatkan hasil yang ketara.

Rawatan lain adalah sama ada pembedahan atau semasa. Ini adalah pilihan yang lebih awal dan keputusan berbeza dari kes ke kes. Prosedur pembedahan adalah disyorkan sebagai langkah terakhir apabila semua yang lain gagal. Terdapat rawatan lain yang ditawarkan oleh orang yang pernah mengalami keadaan ini dan telah menemui cara kos efektif untuk mengurangkan masalah ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar