Selasa, 10 November 2015

Air Sihat, Hidup Sihat: Alkalinize Pertama!

Air Sihat, Hidup Sihat: Alkalinize Pertama!

Air membentuk kira-kira 60-70% daripada berat badan kita. Oleh itu, kita digalakkan oleh profesional penjagaan kesihatan untuk minum air yang banyak setiap hari. Namun, kajian demi kajian memberi amaran kepada kita mengenai bahaya minum air yang tercemar. Seperti yang kita tahu, bekalan air perbandaran sering mengandungi berbahaya, bahan-bahan karsinogenik, bahan kimia, racun, dan logam, bersama-sama dengan dos klorin dan fluorida untuk "membuat ia tepat" untuk kegunaan manusia.

Jadi, bersenjatakan terkini kebimbangan keselamatan air, kami menuju ke kedai-kedai runcit kami untuk membeli, suci air yang bersih dan botol. Sebahagian daripada kita menambah sistem penulenan air mahal untuk telaga kami dan untuk faucets kami untuk memastikan keselamatan. Kami membeli air suling, air berkilauan, air perigi bor, air mineral, air bawah tanah, de-terion air, dan air mata air semulajadi. Kami berehat selesa dan merasa yakin bahawa kita telah dijaga sekeping utama teka-teki kesihatan ... bersih, air tawar.

Namun, perlu kita benar-benar?

Pertalian Alkali
Badan yang sihat mengekalkan pH alkali sekitar 7.36 dalam aliran darah. Ini melibatkan tindakan pengimbangan dinamik dalaman, bergantung kepada bagaimana badan itu sedang didorong. Tanpa kehidupan yang meningkatkan bahan api yang betul, badan boleh menjadi berasid dan akhirnya berpenyakit. Tetapi tunggu satu minit - tidak kita hanya membincangkan air, bahan api yang membentuk hampir 70% daripada berat badan kita? Ya ... orang yang sihat minum bersih pH air yang seimbang. Semua fungsi tubuh bergantung pada penyelenggaraan yang kealkalian dalaman, dan air, air, air, hanya kira-kira di mana-mana di dalam!

Pertimbangkan, dalam sistem berasid:
Kalsium ditarik dari tulang untuk penampan dan alkali darah. Memasuki peringkat kiri: Osteoporosis.
Plak yang dihasilkan untuk melindungi arteri, jadi asid yang tidak membakar lubang di dalam arteri. Memasuki peringkat kanan: kolesterol tinggi, dan Aterosklerosis.

Dan:
Yis dan jangkitan parasit membesar dengan cantik dalam persekitaran yang berasid.
Kaviti gigi berkembang maju dalam keasidan.
Kanser tidak boleh berkembang dalam sistem alkali.

Sel kami
Ingat bahawa ia semua bermula dalam sel-sel kita. Dalam keadaan yang sihat, sel-sel badan kita adalah sedikit beralkali. Semua proses metabolik kita, dan enzim yang memulakan tindak balas kimia dalam badan, akan berfungsi pada tahap terbaik dalam persekitaran yang sedikit beralkali. Sel-sel sihat mengandungi banyak bahan-bahan alkali, seperti oksigen, bikarbonat, dan kalsium.

Dalam tahun-tahun kanak-kanak kita, dengan sumber rizab mineral dalam tulang dan buah pinggang sihat, paru-paru, fungsi pencernaan, dan darah dan tisu penampan, badan kita boleh lebih cekap mengawal pH. Tetapi pada usia 40, lebih ramai orang kurang mampu menyesuaikan diri dengan perubahan pH sebagai cekap kerana tekanan gaya hidup dan pengurangan rizab dan penampan. Terdapat tanda-tanda bahawa, dalam dunia bergegas dan hiruk hari ini, ambang ini sebenarnya memberi kesan kepada kita walaupun pada peringkat umur lebih muda.

Soalan-soalan Penting
Jika anda menjawab "ya" kepada satu atau lebih daripada soalan-soalan berikut, anda mungkin terlalu berasid.
Saya mempunyai nipis, tulang poros dan otot kurang maju.
Saya tidak boleh bertolak ansur dengan perasa berasid seperti cuka dan jus lemon.
Saya terdedah kepada pedih ulu hati, sariawan, alahan, dan sakit tekak.
Saya tidak berasa terbaik saya apabila saya makan makanan segera, makanan goreng, daging merah, atau pencuci mulut.
Saya minum lebih daripada satu cawan kopi atau teh sehari.
Saya menangkap selesema dan selesema kerap.
Saya sering mengalami kekurangan stamina atau keletihan, dan rasa letih selepas senaman lasak.

Jadi bagaimana kita mendapatkan berasid?
Daripada tekanan emosi, kanji yang berlebihan, makanan yang diproses, gula, pemakanan yang tidak seimbang, pengambilan air berasid, kurang bersenam fizikal, atau gabungan di atas.

Ujian
Menggunakan jalur pH murah, kita boleh mengukur pH kami dengan air liur atau air kencing. Julat bagi kealkalian adalah:
Mulut: 6,8-7,2 (biasanya lebih rendah di pg ini)
Air kencing: 6,6-6,8 (biasanya lebih tinggi pada pg itu)

Mengembalikan pH Balance
Terdapat tiga langkah-langkah untuk memulihkan keseimbangan / alkali asid anda:
Mengikuti diet yang lebih alkali yang terdiri kebanyakannya daripada sayur-sayuran tidak berkanji, buah-buahan seperti tembikai dan betik, bijirin seperti bijirin, Amaranth, quinoa, dan oat, kacang, jumlah yang kecil benih mentah dan kacang, free-range ayam, dan ikan.
Simpan semula rizab mineral alkali anda. Menambah dengan kalsium, magnesium, kalium, dan zink. Produk Nutri-Barat seperti DSF, anti D, Upper GI, Jumlah Enzim, dan Jumlah Veggie boleh ditunjukkan.
Membuat perubahan gaya hidup yang sihat. Orang yang sihat minum air, bersenam dan udara segar setiap hari, mempunyai minat untuk kerja mereka, membina hubungan yang berkualiti, dan makan makanan alkalinizing.

Jump Start
Mula mengambil makanan yang beralkali.
Minum 4oz sebanyak 7.0 pH air yang seimbang setiap jam sepanjang hari selama tiga hari. Ini akan membantu anda bermula di jalan raya untuk alkalinizing sistem anda.
Menikmati epal cider cuka mandi santai.
Mengurangkan tekanan emosi.
Menghancurkan Nutri-Barat "Jumlah Veggie" di dalam air dan minum perkara pertama pada waktu pagi.
Menambah titisan pH air yang berasid.

Tabiat Alkali
Minum 8 auns bersih pH air yang seimbang setiap hari sebelum anda mengambil apa-apa. Otak adalah orang pertama yang menjadi kering apabila dahaga - terutama semasa tidur. Apa sahaja yang menjadi asas otak pertama set pentas untuk hari tersebut. Sebagai contoh, tanpa air minuman pertama, secawan kopi menghantar kafein secara langsung ke otak. Dan, kopi yang membawa tenaga rizab ke permukaan. Apa satu pembaziran bahan api!

Elakkan diet soda - tiada kalori, tiada bahan api, berasid, boleh melambatkan metabolisme badan sebanyak 30% untuk 12 jam, merupakan cara untuk mendapatkan berat badan! Dan, ia tidak menghilangkan dahaga anda.

Faktor Penyerapan
Ada yang mengatakan bahawa syarikat-syarikat air menambah enhancers berasid untuk air botol hadiah mereka untuk membuat anda dahaga sehingga anda akan membeli lebih banyak dan lebih daripada itu. Ada yang mengatakan ia adalah untuk rasa lebih baik. Tetapi tahu bahawa air alkali adalah sangat mudah diserap dan dahaga pelindapkejutan dan sihat!

Berasa bagus
Ketahuilah bahawa pH air bersih seimbang adalah agen penyembuhan. Minum dua liter air ketika itu, dan lebih dengan peningkatan aktiviti fizikal. Mengelakkan dehidrasi, yang menyumbang kepada keletihan, kekeliruan mental, keracunan, penyakit, dan penyakit. Mengambil pendirian untuk kesihatan anda! Dan, ingat kata-kata semangat Dr. Taylor: "Ia Badan Anda, Kesihatan Anda, Pilihan Anda!"

Tip hari: Masa depan anda atau seseorang yang anda tahu mempunyai sakit kepala, minum 8 auns penuh pH air yang seimbang dan tunggu 15 minit. Peliknya, anda mungkin tidak lagi mempunyai keinginan untuk ubat over-the-kaunter.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar