Selasa, 10 November 2015

Buatan sendiri Sinus Sistem Pengairan

Buatan sendiri Sinus Sistem Pengairan

Ada masa-masa tertentu tahun ini apabila hidung mula berjalan dan sinus yang sesak. Apabila ini berlaku kita tidak selesa dan gatal-gatal dan sekarang dan kemudian semua ubat yang sejuk di kedai runcit tidak dapat membantu kita. Itu adalah lebih kerap daripada tidak kerana kita tidak sampai untuk jenis yang tepat perubatan. Lain kali sinus anda sesak anda perlu cuba bilas pengairan sinus.

Yang paling popular ini adalah periuk Neti. Ini boleh dibeli dengan penyelesaian tertentu yang dituang ke dalam saluran hidung dan mempunyai keupayaan untuk menapis mukus. Jika ini adalah terlalu banyak untuk anda untuk mencuba sekarang atau anda tidak mahu menggunakan wang itu daripada mengapa tidak berusaha untuk menjadikan bilasan anda sendiri? Ia boleh menjimatkan wang anda dan ia adalah organik!

Perkara awal yang perlu anda lakukan adalah mendapatkan beberapa garam. Jenis yang terbaik yang anda perlu gunakan adalah garam biasa atau bukan yg mengandung natrium bahawa anda tetap di dapur anda. Ini dianggap sebagai sejenis tulen dan benar-benar boleh membantu. Anda mungkin masih menggunakan beberapa yang yg mengandung natrium jika anda inginkan. Sebenarnya orang-orang tertentu berasa ia benar-benar membantu untuk menghentikan jangkitan sinus. Anda mungkin juga ingin menggunakan garam laut. Anda hanya perlu memilih apa yang akan berfungsi terbaik untuk anda.

Kumpul air bersih. Jika anda mendapat terus dari paip daripada menjalankannya melalui sistem penapisan yang pertama atau rebus. Anda mahu membasmi sebarang bakteria atau mineral lain yang terkandung dalam air paip. Anda tidak mahu ini untuk mendapatkan dalam saluran hidung anda dan mungkin memburukkan lagi keadaan untuk anda.

Tuangkan kira-kira satu perempat daripada satu sudu teh garam dalam satu cawan air. Ia adalah lebih baik untuk memulakan dengan kuantiti yang kecil untuk orang-orang yang tidak mengerjakannya sebelum atau yang mempunyai saluran hidung nipis berkulit. Terlalu banyak dan anda mungkin menyebabkan kulit dalaman untuk menjadi jengkel dan ini boleh memburukkan lagi keadaan pada anda.

Perkara seterusnya yang anda perlu lakukan adalah menambah hanya secubit baking soda. Ini digunakan untuk membantu mukus untuk membubarkan dan untuk mencuci sepenuhnya. Menambah kepada garam dan tuangkan daripada kedua-dua mereka ke dalam air. Campuran mereka bersama-sama dan memastikan bahawa air yang suam - tetapi tidak melepuh. Itulah bagaimana untuk membuat bilas pengairan sinus anda sendiri. Ingat untuk mengambil alih periuk kecil untuk memasukkannya ke dalam.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar