Selasa, 10 November 2015

Makanan Terbaik untuk Mengurangkan nafas berbau

Makanan Terbaik untuk Mengurangkan nafas berbau

Nafas berbau boleh mempunyai pelbagai sebab. Kesemua mereka, bagaimanapun, berkaitan dengan bagaimana anda merawat gigi dan mulut anda. Asal usul bau mulut kebanyakannya dalam mulut anda. Jika anda telah mendapat masalah perut, ia juga boleh muncul sebagai nafas yang tidak baik. Walaupun penyakit ini adalah lebih rendah ke bawah, dalam usus, nafas yang berkenaan yang tidak baik.

Langkah pertama anda untuk memperbaiki keadaan sudah pasti memberi perhatian kepada gigi anda, untuk gusi dan mulut anda. Memberus gigi secara teratur adalah peraturan. Menggunakan berus kecil dan serunding untuk membersihkan ruang di antara gigi adalah suatu kemestian.

Walaupun makanan yang terbaik dan sihat boleh meninggalkan kesan di antara gigi dan membuat nafas berbau.

Apa yang sebenarnya menyebabkan nafas yang buruk adalah bakteria yang berkembang sama ada di mulut atau di dalam saluran pencernaan anda.

Nafas berbau boleh dirawat dengan cara yang mudah.

Malah, selain daripada pasli, terdapat herba lain bahawa anda boleh makan atau hanya mengunyah, sama ada selepas makan atau hanya pada waktu siang. Ini adalah ketumbar, Spearmint, buah pelaga dan tarragon. Jika anda menggunakan herba segar, anda juga boleh meletakkan mereka ke dalam air panas dan minum mereka seperti teh. Ini bukan sahaja memerangi mulut berbau, tetapi penghadaman yang sangat baik membantu. Supaya anda mendapat manfaat berganda dari mereka,

Makan makanan yang mengandungi vitamin C. Vitamin ini mewujudkan persekitaran ganas di mana bakteria tidak boleh hidup. Makanan Vitamin-C mengandungi adalah oren, lemon, limau, anggur, brokoli dan lain-lain sayuran daun hijau seperti bayam. Tidak semestinya yang anda perlu menelan makanan tambahan kerana vitamin C terdapat dalam banyak makanan lain yang saya tidak pernah menyatakan di sini. Lada, sebagai contoh, adalah sumber yang baik vitamin C dan flavonoid yang membantu kulit anda dan peredaran darah.

Adakah anda tahu apa budaya aktif? Ini terdapat dalam yogurt. Wujud pelbagai jenis budaya. Yang terbaik dalam kes ini adalah bifidus probiotik kerana ia memotong kembali pada bakteria di dalam mulut anda dan juga dalam sistem pencernaan anda. Menurut kajian terbaru, pengambilan harian yogurt mengurangkan masalah gusi. Ia juga membantu anda untuk menghilangkan atau sekurang-kurangnya untuk mengurangkan plak pada gigi yang boleh menyebabkan anda nafas berbau.

Satu lagi cara untuk membersihkan mulut selepas makan, makan epal. Malah, jus yang terkandung di dalam epal mampu untuk membersihkan gigi. Dan ia membersihkan-baik. Epal berair, seperti Granny Smith, membantu anda untuk mengatasi masalah anda. Dan, selepas semua, epal sehari terus doktor yang jauh, sebagai rakyat Britain berkata.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar