Selasa, 10 November 2015

Nutrien Wheatgrass Yang Membuat Anda Rasa Lebih Baik

Nutrien Wheatgrass Yang Membuat Anda Rasa Lebih Baik

Hari-hari ini, orang yang menyedari bahawa untuk berasa lebih baik dan sihat, mereka memerlukan bantuan tambahan dari alam semula jadi dalam bentuk nutrien wheatgrass, kerana kita terdedah kepada pelbagai bahan-bahan toksik dan patogen dari semua pihak. Udara yang kita sedut penuh dengan asap toksik, air adalah tidak sesuai untuk minum dan makanan yang penuh dengan bahan tambahan tiruan bertujuan untuk menipu kita dengan memanipulasi selera kami.

Khasiat wheatgrass mampu untuk menghadapi dengan semua bahan-bahan toksik yang dinyatakan di atas, dan menawarkan pelbagai manfaat. Ini terdiri daripada meningkatkan sistem imun, membina darah, detoksifikasi, kulit meremajakan dan mengetatkan.

Khasiat wheatgrass boleh membuat semua ini mungkin dengan nombor semata-mata. Sesetengah orang mendakwa bahawa pukulan jus wheatgrass adalah lebih berkhasiat daripada dua paun pelbagai sayur-sayuran lain. Walaupun tuntutan ini tidak berasas, wheatgrass pasti menyampaikan barangan ketika datang untuk pelbagai manfaat kesihatan yang disokong oleh keterangan yang tidak terkira banyaknya.

Terdapat beberapa jenis nutrien wheatgrass yang apabila digabungkan, pek punch apabila ia datang kepada isu-isu kesihatan.

Pelbagai khasiat wheatgrass dibahagikan kepada vitamin, enzim dan mineral.

Vitamin mempunyai pelbagai peranan dalam banyak proses yang berjalan dengan dalam badan kita. Wheatgrass mengandungi jumlah yang tinggi vitamin A, C, E, dan B12. Kehadiran vitamin A dalam jumlah yang mencukupi dalam badan kita untuk memastikan, antara lain, penglihatan yang baik, vitamin C, yang paling popular di semua vitamin dan salah satu antioksidan yang kuat, menyimpan sejuk yang jauh, vitamin E, yang sangat digemari oleh pelbagai panti kecantikan kerana ciri-ciri kulit meremajakan, dan akhirnya, vitamin B12, yang kritikal kepada fungsi otak, antara lain.

Enzim mempunyai banyak peranan dalam pelbagai proses tubuh badan yang berbeza. Enzim adalah mereka nutrien wheatgrass yang bertindak sebagai pemangkin, iaitu mereka mempercepatkan tindak balas kimia yang pergi di dalam jumlah yang besar di seluruh badan kita setiap saat. Terdapat beberapa enzim yang menonjol dari orang ramai. Ini adalah lipase, amilase, protease, transhidrogenase, citochrome oxidase dan superoxide dismutase. Mereka membantu sistem pencernaan, membantu membakar lemak, membuat hati kita lebih kuat, membantu proses detoksifikasi badan kita, dan melindungi kita membentuk radiasi berbahaya, masing-masing.

Mineral adalah satu lagi kumpulan nutrien wheatgrass. Wheatgrass mengandungi banyak mineral, tetapi orang-orang yang paling penting adalah kalsium dan fosforus, yang membuat tulang dan gigi yang kuat dan melindungi daripada osteoporosis, besi dan tembaga, yang diperlukan untuk membina sel darah, magnesium, kalium dan banyak, banyak lagi.

Senarai khasiat wheatgrass tidak berakhir di sini. Salah satu sebab yang paling kuat dan pasti salah satu yang terdapat dalam kuantiti yang besar adalah klorofil. Ia disebut sebagai kuasa pekat matahari atau darah tumbuhan, kerana ia mempunyai molekul yang sama dengan molekul protein yang darah kita terdiri daripada-hemoglobin. Klorofil boleh membuat beberapa orang loya kerana ia mempunyai ciri-ciri detoksifikasi sangat kuat dan membantu tisu melepaskan toksin.

Wheatgrass juga kaya dengan asid-amino yang merupakan blok binaan protein, sebab itu lebih ramai gym-penonton sedang melaksanakan jus wheatgrass ke dalam diet mereka terutamanya kerana ia mempunyai kiraan kalori yang rendah.

Terdapat banyak sebab-sebab anda perlu melaksanakan wheatgrass ke dalam diet anda. Ia mempunyai pelbagai manfaat kesihatan; ia membantu merawat pelbagai keadaan dan membawa kepada tahap tenaga anda, membuat anda berasa yakin bahawa anda boleh menangani kerja-kerja harian dengan mudah, semua terima kasih kepada nutrien wheatgrass.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar