Selasa, 10 November 2015

Gingko - Membongkar Penyembuhan sifat-sifat Loji (Bahagian 2)

Gingko - Membongkar Penyembuhan sifat-sifat Loji (Bahagian 2)

Artikel ini berkaitan dengan sifat-sifat penyembuhan gingko. Selain itu, ia menerangkan cara tumbuhan dapat membantu ketika berhadapan dengan masalah kesihatan.

Syarikat-syarikat farmaseutikal menggunakan daun gingko untuk menghasilkan ekstrak yang mengandungi 24 peratus glikosida flavonoid dan 6 peratus lactones terpene. Glikosida flavonoid mempunyai peranan yang sangat penting dalam terapi. Ia adalah disebabkan oleh keupayaan mereka bukan sahaja untuk meneutralkan radikal bebas, tetapi juga mempengaruhi pada sistem menapai dan struktur darah, aliran, dan juga, kebolehtelapan dinding saluran darah. Ekstrak menormalkan pengawalan proses sistem saraf terganggu periferal dan pusat, menghalang gangguan peredaran darah serebrum dan periferal, meningkatkan aliran darah ke otak, meningkatkan memori, mengawal ketegangan arteri dan menghalang kekejangan. Di samping itu, ia amat dinasihatkan dalam kes bronkitis dan asma.
Daun gingko, kot benih dengan benih dan kot benih berair digunakan untuk berurusan dengan batuk dan mengelakkan cacing usus. Di samping itu, ubat-ubatan ini mempunyai tindakan sedatif.
Air rebusan diperbuat daripada daun dan ekstrak cecair boleh digunakan secara dalaman untuk merawat asma. Walau bagaimanapun, anda perlu menggunakan mereka mengikut garis panduan doktor anda.
The ramuan yang diperbuat daripada daun dan benih digunakan untuk pewangi dalam kes bronkitis dan asma.
Daun segar alu dan meletakkan tampal pada kawasan-kawasan yang tidak baik dalam kes gigitan serangga.
Kot benih berair digunakan sebagai bahan untuk menangani penyakit kulit kronik dan radang paru-paru infiltrative.
Daun dan biji Gingko telah digunakan dalam perubatan tradisional Cina untuk sekurang-kurangnya 5000 tahun.

Pokok ini digunakan dalam homeopati untuk menghasilkan ubat pelbagai.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar