Selasa, 10 November 2015

Bagaimana Mikronutrien Bantuan Anda Kesejahteraan

Bagaimana Mikronutrien Bantuan Anda Kesejahteraan

Pada asasnya makanan kita terdiri daripada enam kumpulan utama:

Protein
Karbohidrat
Lemak
Fiber
Vitamin
Mineral
Kedua-dua perkara lepas boleh dikumpulkan ke dalam satu kategori yang dipanggil Mikronutrien. Mikronutrien telah menjadi subjek penyelidikan di universiti dan makmal-makmal untuk lebih daripada satu abad. Motivasi untuk melakukan penyelidikan mungkin bermula apabila ia telah diperhatikan bahawa orang-orang yang makan jenis makanan tertentu seolah-olah menjadi kebal kepada penyakit tertentu.

Nasib baik untuk kebanyakan kita, hasil kajian mereka yang telah didokumenkan. Rupa-rupanya terdapat lebih mikronutrien di luar sana selain daripada vitamin dan mineral. Vitamin terbahagi kepada dua kategori utama, larut air dan vitamin yang larut dalam lemak itu. Mineral sangat diperlukan untuk berfungsi dengan organ-organ kita. Satu hakikat yang aneh adalah bahawa beberapa mineral boleh bekerja terbaik hanya di hadapan mineral lain. Semakin banyak tumbuhan didapati mengandungi mikronutrien baru dengan sepadan manfaat kesihatan. Antara yang penting termasuk catechin (terdapat dalam GreenTea); Proanthocyanidins (terdapat dalam Grape Seed Extract) dan polisakarida (senjata rahsia dalam Aloe Vera).

The Mikronutrien terkini dapatan adalah Xanthones (terdapat dengan banyaknya di dalam perikarpa Manggis (a buah-buahan tropika dari Asia Timur). Xanthones dinamakan alfa Xanthone, Xanthone Beta, Xanthone gamma dan lain-lain, semua yang sesuai dengan manfaat yang berbeza ke arah bahagian yang berlainan . badan manusia Antara ciri-ciri penting dalam Xanthones adalah:

Anti-virus
Anti-kulat
Anti-bakteria
Anti-radang
Anti-histamine
Anti-penuaan
Amazing seperti itu, semua penemuan ini adalah tidak lengkap dan tidak muktamad. Ahli-ahli sains percaya masih ada lagi rahsia yang akan dibuka dalam tumbuhan kami. Apabila penemuan baru dinyatakan, kehidupan kita akan menjadi lebih baik untuk itu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar