Selasa, 10 November 2015

Garden Angelica - Membongkar Penyembuhan Sifat Of The Herb (Bahagian 1)

Garden Angelica - Membongkar Penyembuhan Sifat Of The Herb (Bahagian 1)

Garden Angelica adalah dua tahun sekali dengan batang bawah menegak sehingga 6 sentimeter tebal. Batang bawah ini bercabang dan mengandungi susu putih atau kekuningan. Akar mengandungi susu, juga. Batang berongga bercabang di bahagian atas dan tumbuh dengan ketinggian 2.5-3 meter. Bahagian bawah batang kemerahan dan ringan berkedut, tetapi bahagian atas itu, seterusnya, adalah ungu. Daun ini sehingga 80 sentimeter panjang. Bunga kecil berwarna putih kehijauan atau hijau disusun dalam kelompok sebatian berbentuk seperti setengah bola. Bunga herba dari bulan Jun hingga Ogos. Buah-buahan yang lebih kurang 8 milimeter panjang. Semua bahagian herba ini mempunyai aroma yang menyenangkan.

Kilang itu boleh didapati di padang rumput lembap, tepi sungai, semak dan tempat-tempat lain dengan tanah humus yang kaya. Anda tidak perlu mengelirukan herba dengan Angelica liar. Angelica Wild mempunyai daun hijau gelap. Bunga yang berwarna putih atau cerah. Bahagian atas batang itu berkedut. Akar adalah berkayu dengan aroma yang tidak menyenangkan lemah. Garden Angelica boleh ditanam.

Anda perlu mengumpul batang dan akar herba. Sesetengah negara menggunakan daun dan buah-buahan untuk tujuan perubatan, juga. Batang dan akar harus dikumpulkan sama ada dalam musim luruh tahun pertama tumbuh-tumbuhan (September dan Oktober) atau pada awal musim bunga tahun kedua. Anda perlu berhati-hati mendapatkan batang bawah dengan akar. Mengelakkan merosakkan mereka. Membuang tanah dan membuang mana-mana bahagian kiri atas tanah. Basuh batang bawah dan akar di bawah aliran air sejuk. Mengurangkan bahagian tebal batang bawah untuk bahagian yang lebih kecil dan udara kering mereka. Anda boleh kering mereka dalam kamera pengeringan pada suhu antara 37 dan 40 darjah Celsius, juga.

Daun perlu dikumpulkan sebelum kemekaran atau pada awal daripadanya. Menyebarkan mereka dalam satu lapisan dan keringkan herba pada suhu antara 37 dan 40 darjah Celsius untuk mengekalkan bahan aktif.

Buah-buahan harus dikumpulkan apabila mereka masak (mereka menjadi coklat kelabu). Potong gugusan buah-buahan dan udara kering mereka. Selepas itu, keluarkan campur palsu.

Semua bahagian herba yang mengandungi minyak pati dan furanocoumarins. Batang dan akar mengandungi minyak pati (sehingga 1.5 peratus), daun mengandungi sehingga 0.48 peratus minyak penting, tetapi buah-buahan - sehingga 1 peratus. Daun, di samping itu, mengandungi flavonoid, tetapi buah-buahan - minyak.
Herba ini mempunyai antispasmodic, perspiratory, ekspektoran dan kualiti diuretik. Di samping itu, ia terbukti untuk merangsang selera makan dan meningkatkan penghadaman.
Pemulihan diperbuat daripada herba ini digunakan untuk merawat perjanjian dengan penyakit saluran pernafasan dan penyakit paru-paru. Di samping itu, ia digunakan dalam kes sakit sendi, gout, tekanan, lebam, gangguan pencernaan, kejang, insomnia, serangan penyakit saraf dan masalah kesihatan yang lain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar