Selasa, 10 November 2015

Southern Blue Gum - Penyembuhan The Sifat Of The Herb Terbongkar (Bahagian 1)

Southern Blue Gum - Penyembuhan The Sifat Of The Herb Terbongkar (Bahagian 1)

Gusi biru selatan adalah pokok malar hijau tumbuh dengan ketinggian 50-70 meter. Kulit kayu kelabu pokok dan cawangan lancar dan walaupun. Ia cenderung mengelupas dalam jalur besar. Daun baru berwarna hijau cahaya sehingga 15 sentimeter panjang. Daun tua, seterusnya mereka, berwarna hijau gelap kira-kira 30 sentimeter panjang berbentuk seperti kepala tombak. Bunga pokok dari Oktober hingga Mac bermula dari ketiga hingga tahun kelima. Buah-buahan yang kapsul.

Bahan-bahan aktif yang mengandungi daun mempunyai kuat antiseptik, anti-radang, ekspektoran dan tindakan anodyne. Anda perlu menggunakan daun untuk membuat infusi, merebus dan berwarna. Selain itu, daun digunakan untuk mengekstrak minyak pati. Dalam usaha untuk membuat kemasukan untuk kegunaan dalaman, anda perlu tanamkan satu sudu herba dengan segelas air mendidih. Terus mendidih berwarna pada api yang kecil selama 5-10 minit dan tuang ia. Tinggalkan merebus sehingga ia menjadi sejuk dan minum satu perempat daripada segelas 3-4 kali sehari untuk menangani batuk, bronkitis, radang saluran pernafasan, laryngitis dan tracheitis.
Dalam usaha untuk membuat berwarna, tanamkan 20 gram daun dengan 100 mililiter etanol dan mengisi piring kaca dengan kemasukan itu. Menutupinya dan meninggalkan berwarna untuk minuman selama 10-15 hari pada suhu bilik. Berwarna boleh digunakan secara dalaman dan luaran. Dari segi penggunaan dalaman, campurkan 15-30 titik berwarna dengan satu perempat daripada segelas air dan minum campuran 3 kali sehari. Apabila menggunakan berwarna luaran, hanya sapu bersama menyakitkan atau otot dengannya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar