Selasa, 10 November 2015

Keletihan adrenal Sebab-sebab: Hentikan Them Walaupun Anda Boleh

Keletihan adrenal Sebab-sebab: Hentikan Them Walaupun Anda Boleh

Saya rasa anda telah mendengar tentang keletihan adrenal sebelum ini. Jika tidak, maka ini mungkin masa terbaik untuk anda untuk belajar dan keletihan adrenal pelbagai menyebabkan bahawa anda perlu meletakkan terhenti walaupun pada peringkat pertama. Keletihan adrenal setiap katakan adalah apabila anda merasa sangat sukar untuk bangun dari katil kerana terlalu banyak keletihan fizikal dan mental yang disebabkan oleh overworking walaupun lebih daripada jam cukup tidur. Oleh kerana sebab-sebab keletihan adrenal, anda tidak akan dapat untuk menyelesaikan kerja anda dalam masa dan mungkin akan berakhir dengan anda yang sangat kecewa kerana anda tidak boleh mendapatkan semula tenaga anda.

Orang yang mengalami keletihan adrenal sering kali tertanya-tanya apa yang salah dengan diri mereka sendiri dan biasanya mendapati diri mereka berkata: "Ini bukan saya!" Anda tidak keseorangan dengan ini; mungkin ada beratus-ratus atau beribu-ribu orang yang mempunyai keletihan adrenal tanpa mereka mengetahui. Pada hakikatnya, orang yang membahagikan masa dua atau tiga pekerjaan dan membayar bil kad kredit mereka pasti akan mengalami tekanan yang besar.

Keletihan adrenal Punca Dan Bagaimana Anda Boleh Elakkan Mereka

Keletihan mental. Kebanyakan masa di tempat kerja kita benar-benar perlu menggunakan kemahiran penaakulan rumit dan logik semata-mata untuk dapat berfungsi dengan baik dan mendapatkan hasil yang positif. Tetapi jika kita dihujani dengan banyak masalah, kita perlu akui bahawa pada masa-masa kita tidak boleh segera mendapatkan jawapannya. Jika kita terus memberi tekanan kepada diri kita untuk melakukan tugas-tugas yang bukan dalam keupayaan kami, ia pasti akan mengakibatkan tekanan mental, fizikal, dan emosi. Untuk mengelakkan perkara ini berlaku, anda hanya perlu mengambil satu masalah pada satu masa dan memperuntukkan masa untuk sumbang saran. Dengarlah, anda tidak dapat menyelesaikan masalah apabila fikiran anda tidak aman. Sesetengah orang dilahirkan dengan kemahiran yang hebat untuk menyelesaikan masalah dalam denyutan jantung, tetapi tidak semua boleh menjadi superman. Mengambil mudah pada diri sendiri!
Jangan Berkata "Tidak". Anda mungkin berfikir bahawa ini adalah satu klise lama, tetapi tidak pernah belajar untuk mengatakan "tidak" sebenarnya menyumbang banyak kepada tekanan yang semakin meningkat dalam orang. Ketika di tempat kerja, sentiasa ada seseorang yang suka untuk lulus baldi dan lulus tanggungjawab mereka kepada anda dan anda hanya takut untuk mengatakan tidak walaupun anda mempunyai tugas sendiri. Di sekolah, sentiasa ada yang parasit siapa yang memaksa anda untuk menjawab kertas ujian masing-masing dan anda hanya tidak dapat mencari perkataan yang betul untuk mengatakan. Ia tidak mementingkan diri sendiri, tetapi dalam kehidupan ia adalah survival yang paling kuat dengan memastikan anda membantu diri anda terlebih dahulu sebelum anda membantu orang lain. Jika tidak, anda juga akan menjadi salah satu dari orang-orang yang perlu dibantu. Jadi, membuat diri anda kira!
Masih terdapat banyak keletihan adrenal menyebabkan di luar sana. Apa yang anda perlu lakukan adalah membuat senarai apa yang membuat anda berasa tertekan akhir-akhir ini dan perlahan-lahan mengurangkan pendedahan anda dengan mereka. Jika kerja anda membuatkan anda rasa seksa yang amat besar, maka ia adalah mungkin salah satu daripada masa-masa yang sesuai untuk hujung minggu cuti atau mungkin masa untuk anda untuk menghabiskan percutian yang hebat dengan keluarga dan rakan-rakan.

Ingat, apabila anda tidak merasa baik tentang sesuatu di tempat kerja, anda tidak akan dapat untuk menyelesaikan tugas-tugas dan melakukan kerja yang baik. Ambil rehat!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar