Selasa, 10 November 2015

Bagaimana Bermanfaat Adakah Chiropractic Care?

Bagaimana Bermanfaat Adakah Chiropractic Care?

Pembetulan salah jajaran

Penjagaan kiropraktik yang diketahui umum sangat berkesan dalam membetulkan ketidaksejajaran di tulang belakang dan sendi. Teknik yang digunakan secara meluas oleh profesional kiropraktik adalah penyesuaian kiropraktik atau tulang belakang. Di Amerika Syarikat lebih daripada 90% perniagaan tulang 'terdiri daripada rawatan dan manipulasi.

Mereka akan menggunakan gerakan pasif, di mana kompleks 3-bersama digerakkan lagi daripada julat normal pergerakan. Chiropractor anda akan berhati-hati dan kemahiran supaya ia tidak menyebabkan kerosakan sendi atau penempatan. Teras dinamik digunakan untuk meningkatkan julat bersama itu gerakan. Spinal Manipulatif Terapi (SMT) melibatkan memohon geseran untuk tulang belakang menggunakan tangan untuk mengurut, merangsang dan menggerakkan.

Kesan psikologi Chiropractic Care

Selepas sesi rawatan, kebanyakan pesakit lega dan santai. Mungkin ada beberapa ketidakselesaan sedikit atau kesakitan yang ringan kerana sendi dingin dan pelbagai gerakan meningkat. Dari segi psikologi, kebanyakan pesakit mengalami rangsangan dalam keyakinan diri kerana keadaan mereka mula berkurangan.

Sebagai pesakit mula mengalami pergerakan bebas kerana tidak lagi mempunyai rasa sakit, mereka mula berasa lebih baik tentang diri mereka, mengetahui bahawa mereka mampu melaksanakan tugas-tugas harian hidup. Hubungan dengan keluarga dan rakan-rakan bertambah baik, juga.

Teknologi Hari ini

Chiropractics dibangunkan beratus-ratus tahun yang lalu. Teknologi moden memainkan peranan besar dalam meningkatkan teknik. Pesakit boleh yakin bahawa rawatan mereka selamat, cepat dan berkesan. Kiropraktor menggunakan teknik yang sangat tepat dalam pendekatan, oleh itu, mengurangkan peluang untuk faktor risiko. Untuk memastikan bahawa pesakit mempunyai masalah khusus tertentu, ujian diagnostik diberikan. Untuk membantu pesakit pulih lebih cepat daripada isu-isu kesihatan, rawatan juga boleh digunakan jenis menengah permohonan.

Kesan-kesan sampingan sifar

Yang terbesar jenis bebas dadah rawatan di Amerika Syarikat, adalah penjagaan kiropraktik. Tiada kesan sampingan menangani lamanya. Akhirnya, pesakit akan memerlukan hanya 1-3 lawatan setiap tahun. Kebanyakan mereka sebenarnya berasa lebih baik selepas setiap rawatan. Pelarasan atau rawatan, boleh melegakan tekanan. Rawatan menggunakan ubat-ubatan, dan langkah perubatan drastik boleh menyebabkan masalah berulang. Walau bagaimanapun, dengan penjagaan Chiropractic, akan ada tiada.

Untuk keluarga dan individu dari semua peringkat umur, termasuk tetapi tidak terhad kepada, bayi, kanak-kanak, orang tua dan mengandung, pendekatan rawatan adalah amat berkesan dan berfaedah. Kadang-kadang, kaedah alternatif juga boleh digunakan, sebagai tambahan kepada rawatan, seperti terapi urut dan akupunktur untuk meningkatkan kesan-kesan rawatan kiropraktik dan menghilangkan tekanan yang melambatkan proses penyembuhan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar