Selasa, 10 November 2015

Kenapa Orang Makan Jus delima?

Kenapa Orang Makan Jus delima?

Manfaat dakwaan jus delima

Dikatakan bahawa jus delima melawan kanser payudara. Ini mungkin kelihatan seperti herring merah tetapi kajian di Israel menunjukkan bahawa ada kemungkinan untuk memusnahkan sel-sel kanser. Terdapat juga kemungkinan bahawa jus sebenarnya mungkin menghalang peringkat pertumbuhan awal. Jika ini benar, maka program rawatan untuk penyakit ini dahsyat akan berubah sama sekali. Terdapat beberapa penyelidik yang mendakwa bahawa jus sebenarnya boleh mengurangkan perkembangan kanser paru-paru dan juga memperlahankan perkembangan kanser prostat. Ini adalah sebahagian daripada pembunuh utama di negara maju. Peluang untuk merawat mereka secara organik adalah peluang yang tidak boleh dilepaskan.

Sudah tentu banyak manfaat telah mendapat perhatian di dalam tikus makmal. Itu adalah satu perkara yang berbeza daripada program rawatan yang sebenar. Ia seolah-olah bahawa penduduk akan mengambil jus delima pada harapan. Kajian ini belum muktamad pada pautan untuk rawatan kanser. Satu hanya boleh berharap bahawa ini akan menjadi kejayaan selepas bertahun-tahun cuba untuk menangani masalah ini. Terdapat kajian-kajian lain yang menunjukkan bahawa penggunaan produk sebenarnya mungkin membantu untuk menjaga tahap PSA stabil. Penyelidikan telah dijalankan ke atas 50 lelaki dengan kanser prostat. Dengan lapan auns produk setiap hari, mereka dapat menstabilkan tahap PSA mereka. Yang membolehkan mereka untuk mengurangkan keperluan untuk terapi hormon dan kemoterapi.

Manfaat terapeutik yang berbeza daripada jus buah-buahan

Melindungi otak neonatal telah dikaitkan dengan jus delima. Di bawah premis ini ibu bakal dinasihatkan untuk meningkatkan pengambilan mereka. Sekiranya bayi itu cedera pada bila-bila, jus dikatakan melindungi bayi daripada kerosakan neonatal. Orang yang telah bergelut dengan masalah yang sukar dikawal Osteoartritis mungkin mendapat manfaat daripada kursus jus. Ia juga dikatakan boleh mencegah susut nilai rawan. Tambahan pula ia boleh menjadi cara terbaik untuk melindungi arteri serta membantu pembangunan plak. Orang yang mengalami penyakit Alzheimer juga telah menunjukkan tanda-tanda pemulihan selepas mengambil produk.

Dari sudut pandangan kesihatan jantung, jus delima telah dikreditkan dengan mengurangkan LDL yang merupakan kolesterol yang dikenali sebagai tidak baik. Pada masa yang sama ia telah dikreditkan dengan meningkatkan HDL yang kolesterol baik. Kajian-kajian lain telah menunjukkan bahawa produk tersebut membantu untuk menurunkan tekanan darah. Dalam satu projek penyelidikan, 1.7 auns produk yang dimakan setiap hari akan mengurangkan tekanan darah sistolik sehingga 5%. Ini adalah angka yang menakjubkan. Mencegah plak gigi juga membuat jus senjata yang kuat dalam memerangi penyakit gusi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar